البرزنشینان همزمان با اربعین حسینی با حضور در بقاع متبرکه استان در سوگ امام حسین (ع) نشستند.
کد خبر: ۶۷۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 31 October 2018

شهروندان کرجی از سراسر شهر همزمان با اربعین حسینی به‌سوی آستان امامزاده محمد (ع) و آستان امامزاده حسن (ع) آمدند تا در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به سوگ بنشینند و اشک بریزند.

بسیاری از بقاع متبرکه استان در این روز خالی از جمعیت نمی‌شود، همه آمده‌ بودند تا عشق و ارادت خود به خاندان پاک نبی خدا را نشان دهند.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز محرم و صفر را فرصتی برای توسعه و ترویج آموزه‌های دینی دانست و گفت: مبلغان دینی در این ایام مفاهیم ارزشمند قرآنی را میان نسل جوان ترویج می‌کنند.

وی به حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌ها و مساجد استان اشاره کرد و گفت: این حضور جلوه‌ای دیگر دارد و نشان از ارادت نسل جوان به خاندان پیامبر دارد.

مسعودی هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را نهادینه کردن فرهنگ امربه‌معروف و نهی منکر و ترویج آموزه‌های دینی دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بابیان اینکه مردم تشنه آموزه‌های دینی هستند، گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مبادا نسل جوان گرفتار انحرافات اخلاقی دشمن به‌ویژه در حوزه فضای مجازی شوند.

وی به اهمیت اجرای گفتمان‌های دینی در سطح استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و همچنین برگزاری محافل قرآنی می‌تواند نسل جوان را جذب مفاهیم دینی کند.

مسعودی برگزاری محفل انس با قرآن کریم را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه‌های سطح استان اعلام کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین پناهگاه خانواده‌ها به‌منظور ایجاد تحول فکری و فرهنگی میان نسل جوان هستند.

وی تأکید کرد: هرچه مضمون و محتوای سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها اثرگذارتر باشد به همان میزان می‌تواند در روند جذب افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان به ارزش‌های دینی مؤثرتر اقدام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار