یادواره شهید محمدحسین فهمیده با تجدید میثاق دانش آموزان با آرمان های والای این شهید گرانقدر و دیگر شهدای دانش آموز کشور در البرز همراه شد.
کد خبر: ۶۷۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 31 October 2018

این مراسم با شکوه که در مدرسه شهید فهمیده ناحیه یک کرج برگزار شد، دانش آموزان ، بار دیگر پیمان مقاومت و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بستند و ندای لبیک یا خامنه ای سردادند.
خواهر شهید فهمیده و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس در این یادواره اظهارداشت : دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبری، ادای دین و عمل به وصیت نامه شهداست.
فرشته فهمیده بیان داشت: سراسر زندگی شهدا درس پایداری، شجاعت، ایمان قوی، ولایتمداری و وفاداری و ایثار است و دانش آموزان باید در مسیر شهدا گام بردارند.
وی ادامه داد: همه ما باید برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی رهرو شهدای والامقام باشیم زیرا پیام شهیدان، حفظ ارزش های ولایی ، دارا بودن روحیه انقلابی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان است.
فهمیده گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با صلابت و عزت در عرصه های مختلف بین المللی حضور پیدا می کند، به برکت خون همین شهداست و ما باید با اصلاح رفتار و کردار خودمان شرمنده آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: نسل امروز نیاز به مرور و یادآوری اهداف و آرمان های شهید فهمیده ها در جامعه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آئین یکی از اهداف همایش دانش آموزان بسیجی را در هفته بسیج دانش آموزی مرور و یادآوری اهداف و آرمان های شهیدان فهمیده، بهنام محمدی، رضا پناهی و 36 هزار شهید دانش آموز دانست.
مسعود مهرانی نیا اظهارداشت:شهید فهمیده نمونه و اسوه ای بود که امام راحل او را به عنوان مقتدای شهدا و رهبر خود و جامعه خطاب کرد و این شهید والامقام الگویی برای همه دانش آموزان کشوراست.
وی یکی از اهداف تشکیل بسیج دانش آموزی را حفظ همدلی و همزبانی دانست که مورد تاکید رهبری است .
در این آئین دانش آموزان سرود همگانی و مقاله اجرا کردند و زندگینامه شهید فهمیده قرائت شد .
همچنین لوح سپاس به خواهر شهید فهمیده اهدا شد.
استان البرز در دوران دفاع مقدس 323 شهید دانش آموز و 93 معلم شهید تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کرد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
شهید فهمیده دانش آموز البرزی هشتم آبان ماه 1359 بابستن نارنجک به کمر خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و آن را منهدم کرد و خود نیز به شهادت رسید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار