در حالی که سال گذشته 35 هزار البرزی موفق شده بودند در راهپیمایی معنوی اربعین حسینی شرکت کنند، امسال بنابر اعلام سازمان حج و زیارت استان این آمار به 50 هزار نفر رسید که نشان دهنده گسترش عشق به اهل بیت در میان البرزنشینان است.
کد خبر: ۶۷۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 01 November 2018

 

به گزارش «تابناک البرز»؛ توصیه به زیارت اربعین باعث شده است که شیعیان در این ایام از سراسر جهان به سوی کربلای معلا حرکت کنند. این حرکت که غالبا به صورت پیاده صورت می‌گیرد پرجمعیت‌ترین راهپیمایی در جهان شمرده می‌شود. به طوری که تخمین زده شد امسال 25میلیون نفر در این اجتماع عظیم شرکت داشتند که از این میان 2میلیون نفر ایرانی بودند.

 همزمان با موج بازگشت زائران کربلای معلا و به تبع آن افزایش سفرهای بین استانی رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز از آماده باش کامل اورژانس115 استان خبر داد.

بابایی گفت:به منظور پوشش امدادی مراسم پیاده روی اربعین، اورژانس115 البرز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه آمبولانس به همراه هشت نفر نیروی کارشناس فوریت‌های پزشکی در کاروان اعزامی سازمان اورژانس کشور شرکت داشته و در مرزهای غربی کشور استقرار و ارائه خدمت دارد.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان افزود: اورژانس115 البرز با یک فروند بالگرد،دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 60دستگاه آمبولانس و 4دستگاه موتورلانس، و نیز برخورداری از حدود 500نیروی عملیاتی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات پیش بیمارستانی در ایام اربعین است.

رئیس پلیس راه استان نیز از طرح ویژه ترافیکی در ایام اربعین خبر داد. سرهنگ گودرزی گفت: پایگاه های ثابت و سیار پلیس در قالب اجرای این طرح، با کمک بیش از 70 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را رصد می کنند و آماده خدمت رسانی به زائران حسینی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار