مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: زنگ استکبار ستیزی در یک هزار و 932 مدرسه این استان با سردادن شعار مرگ بر استکبار و هیات من الذله توسط دانش آموزران نواخته شد.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 04 November 2018

سالار قاسمی هدف از نواخته شدن این زنگ در مدارس را آشنایی دانش آموزان با اهمیت روز 13 آبان ، معنا و مفهوم استکبار، چرایی مبارزه با استکبار و نقش بصیرت و هوشیاری در جلو گیری از اقدامات مستکبرانه به خصوص در کشورهای مسلمان و نه گفتن به تحریم های ترامپ از نگاه نسل چهارمی های انقلاب اسلامی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: در کلام رهبر معظم انقلاب استکبار ستیزی یعنی یک ملتی زیر بار مداخله جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود.
وی با اشاره به فرمایشات دیگری از رهبر معظم انقلاب در زمینه استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: امروز صبح همزمان با سراسر کشور در همه مدارس البرز زنگ استکبار ستیزی به صداد در آمد.
وی از روز ملی استکبار ستیزی بعنوان یک مسله ی اساسی به تعبیر مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: امروز سخنرانان در مدارس البرز برای دانش آموزان از استکبار ستیزی با زیانی ساده با توجه به گروه سنی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی سخن گفتند.
قاسمی یادآور شد: زنگ استکبار ستیزی در مدارس نواخته شد تا دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستند نسبت به معنا، آثار و پیامدهای نامگذاری این روز در جوامع مختلف به ویژه در بین کشورهای اسلامی از جمله ایران همیشه سرافراز شناخت بیشتری پیدا کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران خود را استکبار ستیز می داند تصریح کرد: سخنرانان در مدارس برای دانش آموزان به تحلیل مسئله استکبار ستیزی پرداختند تا دانش آموزان با دلایل مخالفت ملت ایران با استکبارجهانی آشنایی لازم را پیدا کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این برنامه سخنرانان نکاتی نیز در مورد 13 آبان و رویداد های این روز تاریخی و همچنین شرکت گسترده دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان عنوان کردند.
قاسمی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس البرز سرود ملی ای ایران را همخوانی کردند و در زمینه 13 آبان و روز ملی استکبار ستیزی روزنامه دیورای، نقاشی ، انشاء نویسی ، داستان کوتاه و مقاله تهیه کرده و در نمایشگاه استکبار ستیزی که در مدارس برپا شده بود به نمایش گذاشتند.
به گفته وی دانش آموزان در این آیین بار دیگر با امام ، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند و یا شهدای دانش آموز از جمله شهید محمد حسین فهمیده را گرامی داشتند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار