امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه چهل سال استکبارستیزی ملت ایران نشان می‌دهد که نه‌تنها مبارزه با زیاده خواهان موجب عقب‌ماندگی نیست، بلکه پیشرفت و استقلال را همراه دارد، گفت: شور و نشاط ابتدای انقلاب هنوز در کشور جاری است.
کد خبر: ۶۷۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 10 November 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه ضمن قدردانی از مردم شهرستان ابرکوه به علت شرکت در جلسات سوگواری ایام ماه محرم و صفر، فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول را به عموم مسلمانان جهان تبریک گفت.

حسینی به پشت سر گذاشتن «لیله المبیت» اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این شب شجاعانه در بستر به جای رسول خدا خوابید تا سوءقصد و ترور دشمنان به جان پیامبر ناکام مانده و ایشان به غار ثور پناهنده شود. سپس آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» در شأن حضرت علی (ع) نازل شد.

امام‌جمعه ابرکوه ضمن اشاره به برخی از مناسبت‌های فرخنده ماه ربیع، حضور پرشکوه ملت ایران خصوصاً جوانان و نوجوانان در مراسم 13 آبان را تودهنی محکم دیگری برای آمریکای ترامپ دانست.

وی اذعان کرد: جوانان ما در این مراسم نشان دادند که در 40 سالگی انقلاب همان شور و نشاط نسل اول انقلاب را دارند و ثابت کردند تا زمانی که ظلم هست، مبارزه هم هست و در هر جا مبارزه است حضور ملت انقلابی ایران نمایان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: چهل سال استکبارستیزی ملت ایران نشان می‌دهد که نه‌تنها مبارزه با زیاده خواهان سلطه‌طلب موجب عقب‌ماندگی ملت‌ها نمی‌شود، بلکه پیشرفت و استقلال را همراه دارد.

خطیب جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز قدرت آمریکا رو به زوال است و با هر تصمیمش در دنیا مخالفت می‌شود. آمریکا ذاتاً بدذات است و نمی‌تواند روحیه استکباری و سلطه‌جویی و سیطره‌طلبی خود را کنار بگذارد وگرنه با او مانند دیگر کشورها تعامل می‌شد.

وی ادامه داد: قبل از اینکه دور جدید تحریم‌ها را آغاز کنند و بخواهند صدور نفت ایران را به صفر برسانند، پوزه آنان به خاک مالیده و با مخالفت کشورهای بزرگ جهانی تصمیم آن‌ها به شکست و عقب‌نشینی منجر شد.

حسینی زلزله سیاسی، تزلزل و رسوایی در عربستان و دیگر هم‌پیمانان آمریکا در جریان قتل خاشوقجی را لطف خدا دانست و گفت: با پیروزی دمکرات‌ها در انتخابات مجلس آمریکا، شکاف در پایگاه حاکمیت شیطان افزایش یافته و به لطف خدا امریکا در لبه پرتگاه قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه به قرار داشتن در هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف در شریعت مقدس اسلام ابعاد مختلف و احکام خاص و هویت کاملاً معنوی دارد. واقف سرمایه‌ای ماندگار را برای خود پس‌انداز می‌کند که در عالم قبر تا قیامت فیض آن به‌عنوان صدقه جاریه به او می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار