امام جمعه بافق:
امام جمعه بافق گفت: مسئولان وضعیت مسکن جوانان را جدی بگیرند و بی ثباتی بازار را کنترل کنند.
کد خبر: ۶۷۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 10 November 2018

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حضور میلیونی مردم در اربعین سید و سالار شهیدان اظهار کرد: این حرکت رزمایش بزرگی بود که هر ساله به عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی افزود: این مانور بزرگ اسلام از نظر قدرت، توانایی و پذیرایی از مردم به بهترین وجه ممکن انجام می‌شود که این برای دنیای غرب و استکبار جهانی در واقع یک حرکتی است که آنان را در سطح بین اللملی مفتضح کرده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: مردم با فرهنگ‌های گوناگون با اعتقادات متعدد حرکتی را به سوی ولایت اهل بیت راه انداخته اند و از دل و جان هزینه می‌کنند

امام جمعه بافق افزود: هر چند کمک‌هایی که از طریق کشور ایران می‌شود، ولی در برابر خدمات عراقی‌ها قابل مقایسه نیست چرا که آنان تمام زندگی خود را در راستای این رزمایش عظیم اسلامی هزینه می‌کنند و برای استکبار این حرکت سخت است که حدود بیست میلیون جمعیت با وحدت و همدلی برای زیارت آمده اند و به اعتقاداتشان پایبند هستند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز اول ربیع الاول سالروز هجرت پیغمبر اسلام از مکه به مدینه به ایجاد تاریخ تشیع مسلمانان اشاره کرد وگفت: به برکت هجرت پیامبر این تاریخ ثبت شد و با حضور پیامبر در مدینه به تشکیل حکومت پرداخت.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود ۴ سال است که با آمریکا چالش داریم که این دشمنی از طریق ما شروع نشده است و از طریق آمریکا است.

امام جمعه بافق با بیان برخی از تحولات انقلاب اسلامی و جریانات روند پیروزی انقلاب به تبعید امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: مهره‌های استکبار جهانی همزمان با پیروزی انقلاب، تعدادی از انقلابیون را به دستور آمریکا در دانشگاه به رگبار بستند و لانه جاسوسی را تشکیل دادند و می‌خواستند همور روز‌های اول نظام اسلامی را سرنگون کنند.

وی به دسیسه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب راه انداختن جنگ تحمیلی، خسارت‌های زیادی به کشور ایران و عراق زد و چه بسیار رزمندگانی به شهادت رسیدند که همه این موضوعات به خاطر خباثت آمریکای جنایتکار است.

وی همچنین با بیان اینکه اخیرا هم استکبار جهانی با تحریم‌ها وارد میدان جنگ اقتصادی شده است تصریح کرد: آمریکا باز هم در این موضوع شکست خورده است و با همراهی و آگاهی مردم به جایی نخواهد رسید.

سلیمانی با بیان اینکه آمریکا قصد داشت با ایجاده دهکده جهانی به اهداف شوم خود برسد افزود: آمریکا می‌خواست یک حرکت قدرت نرم و سخت را در دنیای امروز پیاده کند و کشور‌های دنیا هم مراسم سیاسی و اجتماعی خود را از آمریکا الگو بگیرند و در قدرت سخت هم حملاتی را در کشور‌های اسلامی، چون عراق افغانستان سوریه و یمن راه انداخت.

وی گفت: اخیرا آمریکا با هیاهوی تبلیغاتی بعد از ۱۳ آبان قصد ایجاد اختلاف در شکور را دارد و مسائل اقتصادی کشور را به جایی برساند که ایران را درمانده کند، ولی همواره در طول انقلاب این کشور روی پای خود ایستادگی کرده اند و با آرامش و صیانت از انقلاب مقاومت می‌کنند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه وضعیت ارزی و ذخایر آن در کشور خوب است بیان داشت: این موضوعات توسط مسئولان برنامه ریزی شده است تا در صورت بروز مشکلاتی این توطئه‌ها را خنثی کنند و با کنترل بازار اقتصاد را بهبود ببخشند.

سلیمانی همچنین گفت: اقتدار وامنیت ما قوی است و دشمن حرات ندارد علیه امنیت ما کاری بکند و با وحدت ملی و بر پایه اعتقادات بر این مشکلات پیروز می‌شویم.

سلمیانی با اشاره به همراهی نکردن برخی کشور‌ها در تحریم‌ها با آمریکا افزود: این کشور‌ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی بیشتر کرده اند و همچنان با ایران تعامل دارند.

امام جمعه بافق با توصیه به دولتمردان در این راستا بیان داشت: با استعفای چند وزیر دولت و روی کار آمدن نیرو‌های قوی و جوان باید بی ثباتی بازار را کنترل کنند و این وظیفه وزیر اقتصاد و دارایی است و باید نوسانات قیمت‌ها را بگیرند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: وزرای مربوطه باید کنترل کنند واردات و صادرات محصولات کشاورزی را تا لطمه به اقتصاد نخورد و بازرسان ماهری را انتخاب کنند تا نرخ‌ها متفاوت نباشد.

امام جمعه بافق همچنین در زمینه وضعیت مسکن برای جوانان و مشکلات این قشر و تامین زمین خطاب به وزیرمسکن و شهرسازی گفت:با برنامه ریزی و تدبیر زمینه تامین مسکن برای جوانان را فراهم کنید و جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرید.

وی با گلایه از وضعیت بازار تصریح کرد: حقوق مردم را ضایع نکنیم و با احتکار مبارزه کنیم که احتکار همان جنگ با امام زمان (عج) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار