رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه 90 درصد درمان دیابت باید توسط بیماران صورت گیرد، گفت: این بیماران برای درمان خود باید وقت بیشتری اختصاص دهند.
کد خبر: ۶۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 12 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر اسد الله رجب در همایش علمی آموزشی روز جهانی دیابت که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهارداشت: انجمن ها و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تا حدودی می توانند از فرد بیمار حمایت کنند اما این خود بیماران هستند که می بایست به هشدارها و نکات لازم توجه بیشتری داشته باشند. 
این مسئول خاطرنشان کرد: 26 سال پیش نخستین مجله «پیام دیابت» در ایران آغاز به کار کرد اما کمتر کسی نکات آموزشی این نشریه را مطالعه می کند.
رجب گفت: این مجله با هدف اطلاع رسانی به بیماران دیابتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری چاپ و منتشر می شود لیکن با وجود صرف هزینه های زیاد و توزیع گسترده آن، دیابتی ها مطالعه این نشریه را فراموش کرده اند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش خانواده را مهم ترین عامل موثر برای درمان افراد دیابتی دانست و افزود: انتظار می رود این بیماران در کانون خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرند.
رئیس انجمن دیابت ایران، ارائه آموزش برای کنترل بیماری دیابت ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:این بیماران اگر به صورت مستمر و مرتب قند خون خود را کنترل کنند مشکلی برای ادامه زندگی نخواهند داشت.
این مسئول یکی از اقدامات انجمن دیابت ایران را ورود به مدارس اعلام کرد و گفت: شناسایی دانش آموزان دیابتی از اولویت ها است ضمن آنکه مراحل کنترل این بیماری باید با کمک خانه و مدرسه انجام شود.
همایش یک روزه بیماران دیابتی البرز با حضور حدود 2 هزار نفر با همکاری اداره ترویج سلامت شهرداری کرج برگزار شد و کارشناسان نکات لازم را در خصوص راه های پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ارائه کردند. 
حدود 300 هزار نفر در استان البرز مبتلا به دیابت هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار