مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تخم‌مرغ وارداتی با قیمت مصوب ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان از این هفته توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 13 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمید ورناصری با اشاره به اینکه تقاضای بازار در نیمه دوم سال معمولاً افزایش می‌یابد افزود: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به‌منظور مدیریت بازار تخم‌مرغ در کشور از این هفته توزیع تخم‌مرغ وارداتی با قیمت مصوب 13 هزار و 800 تومان را آغاز می‌کند و این طرح تا هفته‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به‌منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای تخم‌مرغ تاکنون براساس مجوز دولت حدود 6هزار تن تخم‌مرغ از کشورهای آسیای میانه و ترکیه وارد شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تأکید کرد: میزان واردات تخم‌مرغ محدود است و در زمانی که بازار به تعادل برسد واردات معنا نخواهد داشت.
ورناصری ابراز کرد: براساس اطلاعات ارائه‌شده از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید تخم‌مرغ در کشور حدود 900 هزار تن است که چنانچه میزان تقاضا متعادل شود نیاز بازار از تولیدات داخل تأمین می‌شود و مشکلی از جنبه تأمین نیاز نخواهیم داشت.
وی درباره علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: سال گذشته تخم‌مرغ وارداتی با قیمت مصوب 12 هزار و 600 تومان عرضه شد اما امسال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و مرغداری‌های داخل کشور به‌منظور حمایت از تولید کننده داخلی و جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به آنها ستاد تنظیم بازار قیمت 13 هزار و 800 تومان را تأیید کرد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه در سال گذشته به‌علت شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان 25 میلیون قطعه مرغ از چرخه تولید به‌ویژه در واحدهای مرغ تخم‌گذار خارج شد، اضافه کرد: سال گذشته برای تنظیم و تعادل در بازار مصرف به‌ناچار تخم‌مرغ مورد نیاز بازار از واردات تأمین شد اما امسال با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرغداران و حمایت دولت شاهد ایجاد تعادل در تولید تخم‌مرغ داخلی هستیم.
ورناصری تأکید کرد: واردات و توزیع تخم‌مرغ برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مصرف کنندگان است تا از این طریق بتوانیم قیمت‌ها را مدیریت کنیم.
وی درخصوص تأمین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته 25 تا 30 درصد میزان واردات و تأمین کنجاله سویا و ذرت افزایش یافته است و همچنین موجودی انبارها در بنادر جنوب و شمال کشور نیز به‌اندازه کافی است و نیاز واحدهای مرغداری را پاسخگو خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین اعلام کرد: نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری با همکاری بخش دولتی و خصوصی که شامل اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرغداری است بین واحدهای مرغداری توزیع می‌شود.
ورناصری گفت: هم‌اکنون بخش خصوصی به‌عنوان مباشر ستاد تنظیم بازار تعامل خوبی با شرکت پشتیبانی امور دام دارد و مرغداران می‌توانند سهمیه‌های خود را از اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط و ادارات کل شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها دریافت کنند.
وی تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی به‌لحاظ حمل‌ونقل نهاده‌های مرغداران وجود ندارد و براساس آمار گمرک و بنادر روزانه فقط 2 هزار کامیون از خروجی بندر امام این محموله نهاده‌ها را منتقل می‌کنند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: هم‌اکنون افزایش کرایه حمل از مشکلات مرغداران است که باید برای آن یک روش قانونمندی تعریف شود تا رانندگان و مرغداران هر دو منتفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار