نائب رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان فارس و درخشش سینماگران شیرازی در سطح ملی و جهانی، رونمایی از فیلم‌های سینماگران شیرازی در دستور کار انجمن فیلم کوتاه شیراز قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 13 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محسن مقدم اصلی‌ترین هدف انجمن فیلم کوتاه شیراز را حمایت از علاقه‌مندان برای ورود به سینما برشمرد و اظهار داشت: برای حمایت از علاقه‌مندان به ساخت فیلم کوتاه، بر آن شدیم تا با تاسیس یک وب‌سایت عواملی نظیر صدابردار، تصویربردار و بازیگرانی را که یک فیلمساز برای ساخت اثر نیاز دارد معرفی کنیم.

نائب رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز افزود: افرادی که علاقه‌مند به ساخت فیلم هستند، می‌توانند با ورود به سایتssfa.ir عوامل فیلم خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های انجمن، نمایش فیلم‌های مطرح کوتاه و مستند ایران و جهان است افزود: نمایش این فیلم‌ها حدود 12 سال است که به صورت مستمر و در روزهای چهارشنبه برگزار و در پایان هر نمایش هم جلسه تحلیل و نقد و بررسی فیلم صورت می‌گیرد.

مقدم با اشاره به اینکه هر 6 ماه یک بار کارگاه‌های سه روزه آموزشی ساخت فیلم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان فارس و درخشش سینماگران شیرازی در سطح ملی و جهانی، رونمایی از فیلم‌های سینماگران شیرازی را نیز در راس دستور کاری خود قرار داده‌ایم و برای معرفی هر چه بیشتر فیلم‌سازان این شهر با برگزاری جلسات نقد و تحلیل فیلم‌ها به معرفی این آثار پرداخته و در پایان نیز از فیلمسازان برتر با اهدای لوح یادبود، تقدیر به عمل می‌آید.

نائب رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز اظهار داشت: این انجمن در سال 1388 ثبت و تاسیس شد و با برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه شیراز فعالیت حرفه‌ایش را شروع کرد. هر چند که پیش از تاسیس این انجمن نیز برنامه‌هایی مانند اکران و نقد فیلم‌های سینماگران شیرازی را نیز برگزار می‌کردیم.

وی برگزاری 8 دوره جشنواره فیلم‌ کوتاه شیراز را مهمترین فعالیت این انجمن عنوان کرد و گفت، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این انجمن برگزاری نشست‌هایی تخصصی در حوزه سینما است که هر سه ماه یک بار و با محوریت موضوعاتی مانند چگونگی نوشتن فیلمنامه، تصویربرداری، کارگردانی وتدوین برای علاقه‌مندان هم‌استانی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار