مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ایجاد وقف‌های جدید در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مسائل اجتماعی در آینده مصداق پیدا می‌کند و باید با توجه به نیاز جامعه وقف در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی مورد توجه باشد.
کد خبر: ۶۷۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 14 November 2018
حجت الاسلام علی دشتکی گفت: باید در شیوه‌ها و روش‌های اجرایی و به‌روزرسانی احکام وقف تدابیری صورت گیرد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه در نگاه توحیدی و اسلامی به ویژه در برنامه جامع و کامل نظام اسلامی با محوریت قرآن کریم و عترت، برای تمام امور تدبیر شده است، اظهار کرد: برای امور فردی، اجتماعی، سیاسی و... در بخش‌های مختلف برنامه‌هایی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل اجتماعی تدابیر بسیار خوب و حتی تشویق‌هایی فراتر از یک فریضه دین وجود دارد، گفت: یکی از مسائل محوری در حوزه اجتماعی موضوع وقف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه وقف در امور فرهنگی، فردی، اجتماعی، سیاسی، انتظامی، امنیتی و سلامت تاکید شده است، افزود: وقف از ابتدای اسلام وجود داشته و سابقه آن به مبانی قرآنی و سیره معصومین (ع) برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز وقف به همان شیوه ابتدای اسلام پیگیری می‌شود که می‌تواند به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی راه‌گشا باشد، گفت: باید در شیوه‌ها و روش‌های اجرایی و به‌روزرسانی احکام وقف تدابیری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اداره اوقاف اعزام مبلغان برای تبلیغ و پاسخگویی به شبهات دینی است، افزود: این کار بسیار ضروری بوده که اگر انسجام بیشتری داشته باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید به اینکه محور برنامه‌های فرهنگی موضوع تبلیغ است و محور تبلیغ نیز مبلغان هستند، بیان کرد: از حضور مبلغان می‌توان برای تبلیغ فریضه نجات‌بخش، حیات‌بخش و اجتماع‌محور وقف و نیز موضوعات وقفی در حوزه تبلیغ، تعظیم شعائر دینی، بزرگداشت مناسبت‌ها و روضه‌خوانی‌ها بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار