مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بهزیستی استان آمار دقیقی از زنان ایرانی تحت حمایت بهزیستی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند ندارد ولی بررسی‌های اجمالی نشان می‌دهد تعداد زنان ایرانی‌ که با اتباع خارجی در استان ازدواج کرده و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند زیاد نیست.
کد خبر: ۶۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 14 November 2018

اسدالله حیدری اظهار کرد: بهزیستی در حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست تبعیضی بین زنان ایرانی که همسر ایرانی دارند با زنانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند قائل نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس وقتی زنی برای تشکیل پرونده حمایتی به بهزیستی مراجعه می‌کند، کارشناسان شرایط او را بررسی می‌کنند و به اینکه با مرد ایرانی ازدواج کرده یا همسری غیر ایرانی دارد توجهی ندارند.

وی افزود: زنان بدسرپرست یا بی سرپرستی که با تبعه خارجی ازدواج کرده و به دلایلی در شرایط سختی زندگی می‌کنند شهروند ایرانی بوده و ما وظیفه داریم کلیه خدمات حمایتی‌ که قانون تعریف کرده و در حیطه وظایف بهزیستی است را به وی ارائه دهیم.

این مسئول توضیح داد: بهزیستی استان آمار دقیقی از این زنان ندارد ولی بررسی‌های اجمالی نشان می‌دهد تعداد زنان ایرانی‌ که با اتباع خارجی در استان ازدواج کرده و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند زیاد نیست.

حیدری با اشاره به حمایت بهزیستی از زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار گفت:   زنی که همسرش از کار افتاده یا بیمار روانی مزمن است، معتاد متواری است، فوت کرده یا طلاق گرفته باشد یا به هر دلیل اگر مرد در تامین هزینه‌های اقتصادی زندگی نقش نداشته باشد، زن به عنوان سرپرست خانوار شناخته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: زنان سرپرست خانوار می‌توانند با مراجعه به مراکز و ادارات بهزیستی شهرستان یا مجتمع‌های خدمات بهزیستی در استان از اقدامات مددکاری و سایر خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار