رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرزگفت: تعامل پلیس فتا با سایر ارگان های ذیربط ، اولویت پیشگیری از جرائم سایبری است.
کد خبر: ۶۷۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 14 November 2018

سرهنگ محمد اقبالی در حاشیه نشست تخصصی پی جویی و کارآمد موثر جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیکی که در مقر پلیس فتا استان البرز برگزار شد افزود: این نشست با هدف پیش بینی راه های کاهش جرایم سایبری به ویژه درگاه های جعلی، فیشینگ، حملات سایبری و همچنین بروز رسانی زیرساخت ها و همچنین افزایش تعامل دستگاه های مرتبط، برگزار شد.
وی اضافه کرد: در نشست اردبیهشت ماه سال جاری پلیس فتا، وزیراقتصاد و شورای عالی مجازی مقرر شد زیرساخت رمزهای بانکی از حالت ایستا به پویا تبدیل شود.
اقبالی خاطرنشان کرد که با اجرای این طرح که در سه مرحله اجرایی می شود می بایست کاربر درهر بارتراکنش اینترنتی رمز جدیدی دریافت کند.
وی افزود: طبق ماموریتی که به بانک ها واگذار شده مقرر شد این طرح مهم و کلیدی از خرداد 98 به صورت سراسری اجرایی شود که این مهم در پیشگیری و کاهش جرائم اینترنتی بسیار موثر است.
رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سواستفاده های متعدد می شود.
وی افزود: درچنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری مردم بیش ازپیش ضروری است.
زئیس پلیس فتا استان البرز گفت: مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
وی یادآورشد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سواستفاده های متعدد می شود.
دراین جلسه معاون دادستان و اعضای شورای بانک های استان البرز نیز اظهارات خود را درزمینه پیشگیری ازجرائم سایبری عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار