استاندار ایلام گفت: روند صادرات کالا از مرز بین المللی مهران با وجود مشکلات سال گذشته هم اکنون رو به رشد است.
کد خبر: ۶۸۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 15 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: روند صادرات طی ماه های اخیر افرایش  یافته بطوریکه در هفته اول مهرماه ۱۰ میلیون، در هفته دوم ۱۲ میلیون و در هفته سوم مهرماه ۵۲ میلیون دلار صادرات از مرز مهران انجام شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۵ حدود ۲ و نیم میلیارد دلار صادرات از مرز مهران صورت گرفته ولی پارسال به کمتر از یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافت ولی با رایزنی و برنامه ریزی امسال شاهد روند رو به رشد صادرات هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به مشکل تراکم کامیون ها در مرز مهران بر لزوم راه اندازی بازارچه های چیلات و چنگوله برای کاهش تراکم در مهران تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به شرایط تحریم بازارچه های مرزی می توانند در تقویت تجارت با همسایگان نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با اشاره به مرز گسترده ایلام به عراق بر لزوم استفاده از این فرصت مهم برای تقویت بازرگانی و تجارت در استان تاکید کرد و در این مسیر نیازمند گشایش مرزهای چیلات و چنگوله هستیم.

استاندار ایلام همچنین خواستار توجه ویژه به حوزه فعالیت های کولبری در استان شد و گفت: می توان از این طریق نیز ضمن درآمدزایی برای مرزنشینان اشتغال ایجاد کرد.از کولبران استان در شرایط تحریم

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: باید اجازه دهیم فعالیت های کولبری در استان ایلام نیز فعال شود چون در شرایط تحریم به سر می‌بریم و آنها هم به سهم خود می توانند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه ایران، اعلام کرد: یکی از فواید تحریم این است که ما را به دنبال ابتکارات و راه‌های جدید می‌کشاند، باید کارهای بازرگانی و تجار سازماندهی شود و بارها از مسئولین خواسته‌ام که به دنبال مطالبات آنها باشند./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار