رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اجرای طرح امضای الکترنیکی به عنوان یک اقدام تکمیلی در جلوگیری از جعل اسناد و افزایش امنیت اقتصادی مردم باید در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد پیگیری قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 18 November 2018

احمد فاضلیان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد البرز افزود: ثبت اسناد و املاک قدیمی ترین نهاد حاکمیتی است که وظیفه حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد را از بعد مالکیت ثبت تجاری، وقایع ازدواج و طلاق و بسیاری از امور دیگر عهده دارد.
وی اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد به لحاظ اهمیت تنظیم روابط حقوقی ارتباط تنگاتنگی با نظام قضایی کشور دارد که این سازمان در گذشته ایراداتی داشت و مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده بود.
فاضلیان گفت: در حوزه توسعه اقتصادی نیازمند به یک سیستم ثبتی بسیار پیشرفته هستیم تا مردم احساس امنیت اقتصادی کنند و نگرانی برای دارایی و اموال نداشته باشند.
وی افزود: تقویت نهادهای شبه قضایی سیاستی است که سالها در دستگاه قضایی تعقیب می شود تا حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضا کاهش یابد.
رئیس دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: عبور اقدامات ثبتی از سیستم سنتی به سمت الکترونیکی تحول بزرگی بوده که باید هرچه بیشتر در این زمینه تلاش داشت.
فاضلیان یادآور شد: این تحول گشایشی برای همه مردم بود و بی شک بهره گیری هرچه بیشتر از آن شفاف سازی و کاهش هزینه ها را در بردارد.
وی اظهار داشت: تلاش دستگاه قضا برآن است تا معضلی به نام جعل اسناد نداشته باشیم چرا که بی توجهی به این امر رانتخواری و تجاوز به اراضی ملی را در گذشته به همراه داشت.
فاضلیان تاکید کرد: امضای الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت توسعه می توان اقدامات موثری در از بین بردن جعل اسناد داشت.
اجرای طرح امضاء الکترونیکی یکی از تکالیف اصلی برنامه توسعه کشور است، در صورت اجرا باعث سرعت و شفافیت کار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار