احمد سرخوش گفت: مشکل گرانی و کمبود روغن خودرو به علت عدم توزیع روغن از سوی شرکت های مربوطه است و باعث به وجودآمدن بازار سیاه وافزایش قیمت شده است.
کد خبر: ۶۸۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 18 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد سرخوش رئیس اتحادیه تعویض و فروش روغن و آپارات کرج در خصوص علت گرانی  و کمبود روغن ماشین در کشورگفت: مشکل گرانی و کمبود روغن ماشین، عدم توزیع روغن از سوی شرکت های مربوطه است چراکه شرکت نفت ایران، بهران، فارس و سایر شرکت های داخلی درایران این محصول را به اندازه کافی توزیع نمی کنند.

وی افزود: عدم توزیع این محصول باعث به وجود آمدن بازار سیاه  وافزایش قیمت شده است همچنین با به وجود آمدن بازارسیاه محصولات تقلبی نیز بسیار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه تعویض و فروش روغن و آپارات کرج با بیان اینکه دراوایل سال جاری فقط ۹ درصد این محصول افزایش قیمت داشته است، گفت: این میزان افزایش برای شرکتهای توزیع روغن ماشین به صرفه نیست و برای همین دلیل توزیع  این کالا را کاهش داده اند.

سرخوش در ادامه گفت: طی مکاتبه ای که با اتاق اصناف و تعزیرات داشتیم، درخواست دادیم نظارت بیشتری به این موضوع  شود اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه روغن های خارجی نیز به دلیل نوسانات ارزی قیمت نجومی دارند، گفت: با این رویه تعویض روغنی ها با مشکل روبرو هستند وعدم توزیع این کالا تعویض روغنی ها را مجبورکرده تا به سمت بازار سیاه بروند و با قیمت بالا خریداری کنند.

سرخوش در بخشی دیگری ازسخنانش گفت: بازرسین اتحادیه هر ماهه  ۲ الی ۳ مرتبه درسطح شهر نظارت می کنند ولی نفوذی به کاهش قیمتها نداریم چراکه مشکلات این صنف را می بینیم.

رئیس اتحادیه تعویض و فروش روغن و آپارات کرج درپایان گفت: شرکت های توزیع معمولا به صورت مویرگی با قیمت هایی که مصوب خودشان است توزیع می کنند ودراین خصوص هیچگونه نظارتی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار