مسئول میزعراق و رایزن پیشین بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: 21 درصد صادرات کالایی ایران به عراق صورت می پذیرد و درمقابل یک درصد واردات از این کشور داریم.
کد خبر: ۶۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 19 November 2018

ابراهیم محمد رضا زاده در نشست فعالان اقتصادی و تجاری البرز و عراق در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی این استان افزود: اکنون امارات متحده عربی با 25 درصد، ترکیه با 18درصد، چین با 17 درصد و ایران با 13 درصد، چهار سهم اصلی در بازار عراق را دارند.
وی اضافه کرد: سهم ایران در بازار عراق همواره سیر صعودی دارد که 2 موضوع اصلی ورود و ماندگاری در بازار عراق باید مورد توجه قرار دهیم.
رضا زاده ادامه داد: برای ماندگاری در بازار عراق نیاز است واحدهای تولیدی حضور فیزیکی در این بازار داشته باشند، چرا که اگر به دنبال ارائه خدماتی در عراق هستند نمی توانند از راه دور پروژه را مدیریت کنند.
وی افزود: شرکت های ایرانی در خصوص تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف عمل کرده اند و نباید انتظار داشت بدون تبلیغات بتوان نسبت به فروش کالاها اقدام کرد.
مسئول میز عراق گفت: جایگاه برند ما در عراق بین ترکیه و چین است، در خصوص استاندارد سازی نیز تفاهم نامه ای با کشور عراق داریم که استاندارد ملی ایران را در برخی کالاها بپذیرد و نیازی به گرفتن گواهی آن نیست.
وی ادامه داد: عراق هم اکنون فرصت خوبی برای ما است، اگر دیر بجنبیم این بازار را تقدیم کشورهای دیگر کرده ایم این در حالی است که ایران مزیت هایی از جمله قیمت مناسب، کیفیت، استاندارد و نزدیکی جغرافیایی بیشتری با عراق دارد.
مسئول میز عراق اظهار داشت: 80 درصد مردم عراق تمایل برقراری ارتباط با ایران را دارند و 20 درصد دیگر نیز شناخت و تفکرشان نسبت به ایران در حال تغییر است.
بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری استان البرز از 26 تا 29 آبان ماه دایر است.
در این نمایشگاه بیش از 100 واحد تولیدی و صادراتی، تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دارد.
هیات های تجاری 10 کشور در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط البرز شرکت کرده اند.
عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور یافته اند.
حدود 120 واحد صنعتی و تولیدی البرز در زمینه صادرات فعالیت دارند. 
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار