رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق با اشاره به مشکل تحریم های تحمیلی بر ایران گفت: ما از همکاری تجاری و اقتصادی با ایران استقبال می کنیم و همواره در کنار ملت و جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
کد خبر: ۶۸۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 20 November 2018

شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمن در نشست با فعالان اقتصادی استان البرز با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی اتاق بازرگانی این استان افزود: ایران در بحث تولید و صنعت از ظرفیت ها و امکانات بالایی برخوردار است و ما از اینکه در همسایگی جمهوری اسلامی قرار داریم بسیار خرسندیم.
وی از گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران استقبال کرد و گفت: همکاری های خوبی بین ایران و عراق وجود دارد که امیدواریم در اینگونه نشست ها این همکاری ها تا حد بسیار مطلوب گسترش یابد.
وی با اشاره به روند رو به جلو فعالیت های تجاری و اقتصادی بین اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق با اتاق های بازرگانی ایران افزود: امیدواریم امروز که در استان البرز حضور داریم تفاهم نامه های مناسبی بین اتاق بازرگانی و انجمن و فعالان اقتصادی این استان به امضا برسد.
وی اظهار کرد: امید است امروز با امضا تفاهم نامه بین البرز و اقلیم کردستان حرکت مناسبی برای تجار البرز در معرفی آنها به تجار اقلیم کردستان و نیز حل مشکلات حقوقی موجود در این زمینه فراهم شود.
وی با اشاره به توانمندی استان در زمینه تولید مواد غذایی گفت: ما آماگی کامل داریم همکاری های مشترکی با تولید کنندگان البرز داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای کالاهای ایرانی از حضور انواع محصولات ایران در بازارهای اقلیم کردستان عراق استقبال می کنیم .
وی خاطرنشان کرد: بین مبادلات تجاری ایران و عراق باید تلاش کنیم در بحث روابط پولی و بانکداری مشکلات برطرف شود.
یکی از اهداف مهم سفر هیات تجاری عراق و اقلیم کردستان عراق به استان البرز حضور و بازدید از بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی واحدهای کوچک و متوسط استان است .
این نمایشگاه با هدف فرصت های سرمایه گذاری در استان البرز از 26 تا 29 آبان ماه در کرج دایر شده است.
در این نمایشگاه بیش از 100 واحد تولیدی و صادراتی، تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دارد.
هیات های تجاری 10 کشور در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط البرز شرکت کرده اند.
عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور یافته اند.
حدود 120 واحد صنعتی و تولیدی البرز در زمینه صادرات فعالیت دارند. 
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار