معصومه ابتکار با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به ارزش کار خانگی زنان است گفت :مهارت آموزی باید بر اساس علایق و سلایق ‌باشد و ایجاد کسب و کارهای نیاز به آموزش دارد.
کد خبر: ۶۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 20 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از غرفه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز، اظهار کرد: بانوان ایرانی همواره در اقتصاد ملی نقش بسزایی داشته اند.

 وی افزود: بر اساس آماری که در دست است  حدود ٣٠ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به ارزش کار خانگی زنان  است.

ابتکار با بیان اینکه زنان در ایران در بخش اقتصاد بسیار فعال هستند، گفت: ‌زنان تحصیلکرده بیشتر تمایل دارند در حوزه‌های مختلف کار کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: مهارت آموزی باید بر اساس علایق و سلایق ‌باشد و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز به آموزش دارد چراکه بدون مهارت آموزی نمی توانیم در کار پایدار درآمد زایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش ها توسط دولت از طریق مراکز فنی و حرفه ای و قراردادهای که با بخش های مختلف داریم در حال انجام است، ‌گفت: ‌در حوزه بازاریابی بعد از مهارت آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 ابتکار تصریح کرد: افزایش مهارت هایی که تولید کننده بتواند بازاریابی برای صادرات و داخل انجام دهند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با همکاری وزارت ارتباطات کارهای مشترکی در  این زمینه در حال انجام است و دولت تمام تلاش را بر تامین نیاز اولیه و حتی تسهیلات لازم برای  زنان در دستور کار  قرار داده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه  زنان در حال حاضر برای تامین وثیقه مشکل دارند و نیاز به حمایت های خاصی دارند، عنوان کرد: تشکل ها و تعاونی ها برای تسهیل گری در حوزه تضامین لازم دست به کار شوند.

 این مسئول در ادامه گفت: در بخش کشاورزی و صنعت امتیازات ویژه ای برای بانوان در نظر گرفته شده است.

ابتکار با بیان اینکه در شهرک های صنعتی ایجاد امکانات ویژه ای برای بانوان در حال انجام است، ‌گفت: با وزیر صنعت هم جلسه ای در این زمینه  برگزار کردیم و این دیدار سبب شد دفتر ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان گفت: در سال ٩٥ تا ٩٦ در حوزه مشاغل خانگی و کوچک و متوسط ٦٠ درصد مربوط به بانوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار