همزمان با آغاز هفته بسیج، خدمات رسانی 250 پزشک عضو بسیج جامعه پزشکی در مساجد استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 20 November 2018

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز افزود: این طرح با مشارکت و تعامل بین بسیج جامعه پزشکی، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی البرز، سازمان نظام پرستاری و امور مساجد استان برگزار می شود.
دکتر علی جمال محمدی افزود: در این طرح با محور قراردادن مساجد، پزشکان بسیجی خدمات متنوعی همچون اپتومتری، تراکم استخوان، تخصص داخلی، پزشکی عمومی، دندانپزشکی و... را به مردم ارایه می دهند.
نخستین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، فرهنگ و مسجد محوری نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح مساجد، مدارس و یا پایگاه های بسیجی که قرار است پایگاه ارایه خدمات درمانی باشند در مناطق مختلفی انتخاب شده است اما بیشتر این مساجد در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند.
جمال محمدی با بیان اینکه آغاز این طرح از روز گذشته در شهرستان نظرآباد کلید خورد، گفت: تیم پزشکی 21 نفره اعزامی به این شهرستان که در مسجد ولیعصر (عج) مستقر شده بودند به حدود 700 نفر از مردم خدمات رایگان پزشکی ارایه کردند.
وی افزود: منطقه حصارک کرج، تنکمان شهرستان نظرآباد، روستای قره ترپاق و قانی بلاغ نظرآباد، روستاهای ساوجبلاغ، کرج و فردیس از جمله مناطق قابل ارایه خدمات در طرح می باشد.
رئیس جامعه پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه درصدد افزایش سهمیه پزشکان در این طرح هستیم، ادامه داد: خدمات ارایه شده و تعداد پزشکان و نوع خدمات بر حسب نیاز منطقه تامین می شود.
وی پیش بینی کرد که در طول هفته بسیج بیش از 5 پنج هزار نفر از مردم استان البرز مستقر در مناطق کم برخوردار و محروم از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شوند.
جمال محمدی با بیان اینکه ارایه این خدمات فقط مختص به این هفته نیست و در طول سال ادامه می یابد، گفت: تا پایان آذر ماه این خدمات در منطقه اکبرآباد، آق تپه و سهرابیه مهرشهر، تنکمان نظرآباد، روستای صحت آباد اشتهارد و طالقان ارایه می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 نفر از پزشکان استان عضو بسیج جامعه پزشکی هستند ولی هنوز تعداد زیادی نیز در مراحل مختلف عضویت هستند به طوریکه می توان گفت نیمی از جامعه پزشکی استان عضو بسیج هستند.
از دیگر برنامه های نخستین روز از هفته بسیج اجرای طرح «تعالی مرات» می باشد به طوریکه همکاری بسیج با اعضای مسجد این طرح را رقم زده و در قالب این طرح نشست مشترک ائمه جماعت، امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها در حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد برگزار می‌شود.
اجرای مانور فرهنگی در 200 پایگاه منتخب بسیج خواهران و اجرای طرح جهادی کلاس خدمت از دیگر برنامه های روز 29 آبانماه همزمان با نخستین روز از هفته بسیج می باشد.
هر ساله 29 آبانماه تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

برچسب ها: هفته بسیج ، پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار