رئیس اتاق البرز گفت: به صرف شعار و نمایش هیچ مشکلی حل نمی‌شود و مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا گره ازمشکلات بخش تولید بازکنند.
کد خبر: ۶۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 21 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ رحیم بنامولایی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط البرز اظهار کرد: مسئولان باید در نمایشگاه‌های مرتبط با حیطه فعالیت خود جهت عارضه‌یابی و حل مشکلات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر در هر نمایشگاه دو یا سه مشکل را شناسایی و قدم‌های لازم برای حل آنها را برداریم، در بازه زمانی کوتاهی بسیاری از مشکلات واحدهای تولید، صنعتی، خدماتی و ... کشور حل خواهد شد.

وی افزود: با اشاره به موانعی که فعالیت واحدهای تولیدی را با محدودیت مواجه کرده، متاسفانه در شرایط فعلی فشار تحریم‌های داخلی بر تولیدکنندگان بیش از تحریم‌های خارجی است.

وی توضیح داد: در کنار تلاش مسئولان، تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای صنعتی باید با شهامت مشکلات خود را بیان کنند تا با تعامل راهی برای حل آنها پیدا شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به موانعی که فعالیت واحدهای تولیدی را با محدودیت مواجه کرده، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی فشار تحریم‌های داخلی بر تولیدکنندگان بیش از تحریم‌های خارجی است.

بنامولایی ابراز کرد: به عنوان مثال تعدد بخشنامه‌های بانک مرکزی تولیدکنندگان را کلافه کرده است و این بخشنامه‌ها به عاملی برای رکود و از دست دادن بازارهای داخلی و خارجی ما تبدیل شده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان با زحمت و هزینه زیاد برای خود بازار پیدا کرده اند و درست نیست این همه تلاش با یک بخشنامه یک شبه به فنا برود.

وی ادامه داد: بهتر است قبل از تنظیم بخشنامه مسئولان از نظرات کارشناسان بخش خصوصی هم استفاده کنند تا مشکلات این چنینی کمتر پیش بیاید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که گمرکات برای تولیدکنندگان ایجاد کرده اند، افزود: متاسفانه در حال حاضر در گمرکات کشور شاهد دپوی مواد اولیه وارداتی هستیم و هم بخشی از تولیداتی که تا چند ماه صادر می‌شده انبار شده است.

بنامولایی ابراز کرد: هیچ جای دنیا برای مقابله با رانت، فرصت طلبی و سودجویی این اقدامات صورت نمی‌گیرد و  باید برای هر کاری از مسیر درست پیش رفت.

رییس اتاق بازگانی البرز گفت: به جای برخورد سلیقه ای برای کنترل اصولی واردات و صادرات باید به صورت سیستمی عمل کنیم تا نتیجه دلخواه به دست بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار