مدیرکل دامپزشکی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دامپزشکی سمنان از تکمیل زنجیره تولید انواع داروهای دامی در این استان با ایجاد یک واحد تولید واکسن از روسیه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 21 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دامپزشکی سمنان ، یک شرکت تولید داروهای دامپزشکی روسی برای راه اندازی یک واحد صنعتی تولید انواع واکسن در شهرستان سمنان اعلام آمادگی کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون مراحل صدور مجوزها و واگذاری زمین به این شرکت خارجی درحال انجام است و بعد از انجام مراحل مطالعاتی، برنامه ساخت مجتمع و تولید این محصول برنامه ریزی می شود. 
مدیرکل دامپزشکی سمنان ادامه داد: بیش از 40 درصد محصولات دامی کشور در استان سمنان تولید می شود و در زمان حاضر بیش از 18 واحد تولیدی داروسازی در این منطقه از کشور وجود دارد. 
سعیدی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 240 قلم انواع داروهای دامی در استان سمنان تولید می شد که این ارقام تولیدی اکنون به 272 قلم افزایش یافته است. 
وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست 97 بیش از 43 میلیون مورد انواع داروی دامی در استان سمنان تولید شد و این داروها علاوه بر نیاز دامی داخل به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و آسیا میانه صادر می شود. 
سعیدی تصریح کرد: ارزش دلاری صادرات داروهای دامی استان سمنان به نقاط مختلف جهان در نیمه نخست سال جاری 242 هزار دلار بود. 
مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت: در شرکت های داروسازی در بخش دام استان، انواع پودر، محلول، قرص، منادی کلسیم و داروهای تزریقی و دیگر داروهای تخصصی در این بخش تولید می شود. 
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد و سمنان بیش از 40 درصد داروهای دامی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار