کد خبر: ۶۸۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 23 November 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر درخطبه های نماز عبادی سیاسی2 آذر1397 جمعه کبگیان باتوصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با تبریک به مناسبت ولادت پیامبراکرم(ص)، با اشاره به خصایص بارز حضرت محمد(ص) گفت : از جنس مردم بودن با درک اوضاع آنان در مشکلات و سختیها باعلاقه مندی،درنهایت مهربانی با آنان از ویژگی مردی بود که در نرمش بامردم در نهایت مدارا با دشمنان درس اخلاق و مردمداری به جامعه بشری آموخت و راز موفقیت جامعه جهانی و اجتماعی و فردی در رسیدن به هدف والای تعامل فرهنگی پیروی و اجراء این خصیصه های بارز و مثبت نبی مکرم اسلام است.
خطیب جمعه کبگیان، به تبریک هفته وحدت هم گفت: درواقع امام و رهبری عظیم الشان انقلاب کسانیند که باتلاش وافر سعی براتحاد وانسجام مسلمین جهان دارندواز بزرگترین منادیان وحدت درعصر حاضرند زیرا راز فائق آمدن برمشکلات مسلمین اتحاد وانسجام جهانیست.
این خطیب جمعه گفت: قرآن مجید از تفرقه اختلاف و دودستگی به کنایه گودال آتش جنگ یاد کرده که وحدت و باهم بودن خطر فرورفتن دراین گودال را برطرف می کند
امام جمعه کبگیان افزود:تا مسلمانان باهم هستند، دشمن قدرت تفرقه و ایجاد دودستگی راندارد،که تسلیم شیطان نفس شدن باعث غرور،سهم خواهی خودبرتربینی جهل وبی بصیرتی وعدم درک ضرورتهافراموشی اشتراکات وبزرگ کردن اختلافات وانسداد گفتگو باعدم مشاهده دشمنان مشترک میشود که اینها از موانع وحدت و ریشه اختلاف بین مسلمین می گردد.
حجت الاسلام وحدانی فر،تصریح کرد: وحدت به معنای تغییر مذهب در برتری جوئی مذاهب نیست بلکه به معنای تقویت نقاط مشترک وتضعیف تفرقه است که پیگیری ودنباله رو پیشرفت همه مسلمین از خروجی ان نشأت بگیرد.
علی وحدانی فر باتبریک هفته بسیج گفت:رقم خوردن اندیشه،تفکر وعنوان بسیجی،از ژرفای ذهن امام راحلمان وتبلور آن در قلم آن بزرگوار در 5 آذرماه 58 نقطه عطف وحادثه مهمی بود که کمترکسی میتوانست عمق گستره تاثیر و پیامهای آنرا در مُخَیَله خود به روایت تصویر بکشد و ماهم باید مانند پابه سن گذاشتگان بامعرفت بخش کبگیان دل در گرو آرمانها امام بعنوان یک بسیجی متعهد گامی مهم در حفظ ارزشهای امام وانقلاب در رسیدن به هدف والا باشیم.
وی خطاب به حاظرین گفت: تصور اینکه روزی این روحیه بسیجی از مرزهای ماصادر وبه زادگاه اویس قرنی در یمن وبه خواستگاه دین ابراهیم خلیل الله در قدس برسد غیرقابل باور بود،اما همانطور که امام بزرگوار وعده صدور انقلاب و فروپاشی بلوک شرق در نامه معروف به گورباچوف داد وشکل گرفت، قطع به یقین باتحولات حال حاظر غرب وامریکا ورژیم غاصب صهیونیستی و وعده های مقام معظم رهبری بلوک غرب و رژیم اسرائیل هم روبه انزواست وخواهید دید که محقق خواهد شد.
امام جمعه کبگیان افزود:بسیجی به معنای پوشیدن لباس فرم و . . .نیست بلکه داشتن تفکر بسیجی باخصیصه مردمی بودن، واخلاص درعمل با تکلیف گرائی و ولایت پذیری وآرمان خواهی وپیشرو بودن درنهایت دغدغه مندی ومسئولیت پذیری از عوامل موفقیت یک بسیجیست.
وی بیان کرد: توسلی که امروز برادران و یاران اویس قرنی در یمن باسخت ترین مشکلات درمقابل استکبار جهانی بعنوان سنگر اصلی جهان اسلام در مقابله بااستکبار ایستاده اند به معنای بسیجیست که در ژرفای وجود دهه های متعدد انقلاب اسلامی همچون فهمیده ها،اورنگها، وحججی ها از سه نسل متفاوت دشمن را مجبور به نشستن بر میز مذاکره با ماکرده است واین فاکتور ابرقدرتی ماست که همه دنیا را باتمام توان درمقابل ما به جبهه گیری واداشته وبا یاس ونا امیدی در جنگ نظامی مجبور است در جنگ رسانه وفضای مجازی وارد شود که باید باخروج از حلقه تدافعی تهاجم وار هوشیار و پاسخگو بود.
امام جمعه کبگیان بااشاره به تحولات منطقه هم گفت: اولین پیامد شکست اسرائیل درمنطقه فاش شدن ضعف گنبد آهنینی بود که تنها با مهار۱۰۰راکت از۴۷۰راکت شلیک شده از سوی جبهه مقاومت بااستعفای وزیر جنگشان درفروریختن کابینه آنان تا فروپاشی کامل پیش رفت وآنان را دربن بست امنیتی و سیاسی قرار داد واین تحقق همان شعاری بود که امام بزرگوار فرمود:راه قدس از کربلامیگذر ومقام معظم رهبری تاکید کرد در۲۴سال آینده چیزی بنام اسرائیل وجود نخواهد داشت.
علی وحدانی فر با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به کشورمان گفت: ان کسی که به لحاظ خواستگاه سیاسی اهل اتحاد میهنی است و در مسند ریاست جمهوری مقبول جریانات متعددسیاسی مذهبی است در تهران مورد لطف نصایح عالمانه رهبری ما قرار گرفت که حفظ اتحاد ملی عراق،توجه به مرجعیت، شناخت دوست ودشمن، ایستادگی در مقابل دشمن،وحفظ ظرفیت جوانان الحشد الشعبی و استقبال از گسترش همکاریها از نکات بسیار مهمی بود که مقام معظم رهبری در راه تعالی قدرت وعزت استقلال عراق به وی متذکر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران گفت: سخنان سخیف و نگاه طلبکارانه او از جمهوری اسلامی ایران در خواستگاه آزادی زندانی معروف سیاسی امنیتی توهین به یک ملت است و مسئولان محترم و وزیر امور خارجه کشور باید جواب درخور شانی به او می دادند زیرا دلیلی ندارد کسی دیگر در امور داخلی و قضائی یک کشور دخالت کند واین فشارهای نامعقول دشمن نباید باعث عقب رفتن مابشود.
خطیب جمعه کبگیان درباره بهانه جوئی در اخلال اعدام دونفر از مفسدین اقتصادی کشور گفت: دراینجا باتشکر از قوه قضائیه خواهان برخورد و مجازات مسببین ورود سکه و ارز در توان دهی به چنین افرادی هستیم وهمچنین باحمایت از حرکت خوب و انقلابی این قوه در استانمان میخواهیم تا ریشه کن کردن فساد باتمام توان پیش بروند و ما و مردم قطعا بدون هیچ چشمداشتی حامی شما خواهیم بود.
امام جمعه کبکیان باتشکر از شورا و شهرداری شهر چیتاب در آسفالت بیش از25000مترمربع از معابر درون شهری خواهان تلاش بیشتر در اتمام آسفالت خیابانهای دیگر شد وی با اشاره به ساخت حسینه حضرت رقیه(ع) درجوار امامزاده عبدالله وآرامستان شهر توسط بانی محترم جناب سرهنگ حسن میرزاپور بازنشسته سپاه پاسداران گفت:امیداست قدام خیر این فرد بزرگوار درساخت حسینیه درمتراژ۶۳۵متر با هزینه شخصی300میلیون تومانی درامحاء موانع اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی شهر چراغ سبزی برای اقدام و عمل بانیان وقف در این خطه از کشورمان باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
تفکر بسیجی باید سازنده باشد بسیجی ها نباید بگذارند در کشور اختلاس و رانت خواری و پول شویی و عدم سوع مدیریت شود. نه اینکه در خیابان به یک فرد گیر داده و یا خودی نشان دهند باید برای کشور مفید باشند نه اینکه در خیابان خودی نشان داده و الکی به مردم گیر دهند باید کار جهادی را درست انجام داده نه اینکه از اهداف اصلی سازندگی دور شده و الکی به خیابان ها آمده این کار هیچ فایده ای برای کشور ندارد کشور ما اقتصادی درست و مدیریتی عالی و حرکتی سازنده به نفع کشور احتیاج دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار