معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در تعطیلات پایان هفته در استان البرز ۷ حادثه به وقوع پیوست که این حوادث ۱۷ مصدوم بر جای گذاشت.
کد خبر: ۶۸۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 24 November 2018

 محمد حسین وطنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: در دو  روز پایانی هفته گذشته، 7 حادثه در محورهای مواصلاتی و کوه‌های استان البرز رخ داد و 17 تن مصدوم شدند.

وی درباره حوادث روز پنجشنبه افزود: در اثر برخورد سه دستگاه خودرو، شش تن مصدوم شدند که دو مصدوم توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری کندوان و 4 مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز بیان کرد: در برخورد رخ به رخ پراید با سمند در محور کرج -کندوان، دو تن مصدوم شدند که نجاتگران پایگاه کندوان بعد از رهاسازی و انجام اقدامت اولیه درمانی، مصدومان را به اورژانس تحویل دادند.

وی با اشاره به حادثه کوهستان در روز گذشته بیان کرد: در پی تماس تلفنی با پایگاه امداد و نجات بین شهری طالقان مبنی بر افت فشار و ضعف جسمانی دو فرد در گردنه میناوند کوه طالقان، نجاتگران این پایگاه سریع به محل حادثه اعزام شدند و بخاطر وضعیت آب و هوا و صعب‌العبور بودن مسیر بعد از شش ساعت مفقودان را پیدا و با دادن جیره غذایی آن‌ها را به محل امن منتقل کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در پی تماس مردمی با پایگاه کندوان برای افت فشار و بی‌حالی فردی در آتشکده، عوامل امدادی پایگاه به محل اعزام شدند و اقدامات اولیه را انجام دادند که مصدوم با رضایت شخصی مرخص شد.

وی ادامه داد: در پی تماس مردمی با خط 112 جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط از ارتفاع آقایی 70 ساله در کوه عظیمیه، نجاتگران پایگاه کوهستان شهرستان کرج به محل اعزام و مصدوم که دچار آسیب در ناحیه سر شده بود را بعد از انتقال به دامنه کوه تحویل همکاران اورژانس دادند.

این مسئول به تلاش نجاتگران پایگاه‌های سراسر این استان در دو روز گذشته اشاره کرد و درباره حادثه سقوط از ارتفاع کودکی 10 ساله تصریح کرد: این کودک در اثر سقوط از کوه نورالشهدا دچار آسیب در ناحیه سر شده بود که توسط نجاتگران پایگاه کوهستان به مرکز درمانی شهید مدنی اعزام شد.

وی درباره هفت حادثه دیده در یک تصادف عنوان کرد: در اثر برخورد خودروهای کامیون و پژو 206 در محدوده حسنکدر جاده چالوس شش تن مصدوم که یک مصدوم را سرخ‌پوشان پایگاه جاده‌ای شهرستانک به مرکز درمانی شهید مدنی ارجاع دادند.

وطنی با اشاره به ماموریت پایگاه شهدای مدافع حرم شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: برخورد نیسان با اتوبوس در محدوده رستوران مهدی محور کرج -قزوین سه مصدوم برجای گذاشت که دو مصدوم توسط نجاتگران و یک مصدوم  توسط همکاران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی درباره آخرین حادثه روز گذشته بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر واژگونی خودرو 405 در مقابل پمپ بنزین طلایی محور اشتهارد-ماهدشت، بلافاصله تیم امدادی پایگاه اشتهارد به محل حادثه اعزام شدند و تنها سرنشین خودرو را به مرکز درمانی منتقل کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز ادامه داد: اطلاع از وضعیت آب و هوا، همراه داشتن جیره غذایی و لباس گرم در هنگام صعود به ارتفاعات و رعایت سرعت مجاز در رانندگی سبب کاهش وقوع حوادث می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار