امام‌جمعه نظرآباد گفت : فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و تحریم دشمن با تفکر بسیجی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۶۸۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 24 November 2018

 حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نظرآباد ضمن تبریک به مناسبت میلاد نورانی پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و مؤسس مذهب جعفری، امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: زمان حاضر بشر نیازمند الگوی متعالی از اخلاق و انسانیت است.

 وی با تأکید بر اینکه سیره و منش اخلاقی پیامبر به‌عنوان بهترین الگو برای همه است، گفت: مسلمانان می‌توانند با وحدت و همدلی و تبعیت از سیره رسول اکرم عزتمندانه زندگی کنند.

امام‌جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه لحظه‌لحظه زندگی پیامبر (ص) برای ما الگوست، گفت: پیامبر اکرم هنگام ورود به مدینه که مصادف با روز جمعه بود و با استقبال پرشور مردم مواجه شد، اولین نماز جمعه را اقامه و مسجدی را بنا کردند که نشانگر اهمیت نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با تبریک روز بسیج، گفت: پنجم آذرماه ۵۸ نقطه عطف و حادثه مهمی بود که کمتر کسی می‌توانست عمق، گستره و تأثیر آن را تصور کند، امروز روحیه مقاومت و ایستادگی بسیجی از مرزهای سرزمینی ایران به زادگاه اویس قرنی صادرشده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و هسته‌های مقاومت باید در جهان شکل بگیرد»، گفت: در حال حاضر هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته و شرایط را برای مقاومت مردم در منطقه فراهم کرده است.

امام‌جمعه نظرآباد بابیان اینکه حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق، جهاد اسلامی و حماس فلسطین و انصار الله یمن هسته‌های مقاومت را تشکیل می‌دهند، گفت: دشمن در برابر تفکر بسیجی و روحیه مقاومت ذلیل و عاجز شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه همه موفقیت‌های منطقه محصول اندیشه ولایت یعنی امام عزیز و راهنمایی‌های سکان‌دار انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است، گفت: خداباوری و خدامحوری، ولایتمداری، دشمن‌شناسی و مرزبندی با دشمنان ازجمله مؤلفه‌های تفکر بسیجی است.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی عزت را از خدا می‌داند و غیر از خدا، کدخدایی نمی‌شناسد، گفت: بسیجی نگاهش به‌سوی خداست و در مسیر ولایت حرکت می‌کند و ولی‌فقیه را پرتویی از ولایت ائمه می‌داند و در طول مسیر در سختی‌ها و خوشی‌ها جهت را گم نمی‌کند.

امام‌جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت گزینشی نیست، گفت: موفقیت هشت سال دفاع مقدس، هسته‌ای شدن ایران اسلامی، ایستادگی در برابر جریانات تکفیری، و قدرت اول نظامی منطقه بودن با تفکر بسیجی ایجادشده است، راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و تحریم دشمن هم با تفکر بسیجی امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران، گفت: به‌جای این‌که وزیر خارجه انگلیس پاسخگو باشد برای اجرای برجام چه‌کار کرده و به تعهدات خودشان عمل کنند به‌صورت طلبکارانه برخورد می‌کند انتظار این است مسئولان مواضع قاطع بگیرند و اجازه ندهند دشمنان در امور داخلی دخالت کنند.

وی با اشاره به جنایاتی که در یمن صورت می‌گیرد و سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، گفت: مسلمانان باید به وظیفه خود عمل کنند و هرچه فریاد است را بر سر دشمنان بزنند.

امام‌جمعه نظرآباد در بخش پایانی با اشاره به اینکه ثبات نسبی به بازار برگشته از اتحادیه‌ها، اصناف و نهادهای نظارتی خواست نسبت به کنترل بازار و قیمت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: این صحیح و قابل‌قبول نیست که هر مغازه‌ای به هر قیمتی که بخواهد جنس را به مشتری بدهد امیدواریم با نظارت دقیق ثبات و آرامش پایدار در جامعه حکم‌فرما شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار