امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروزه مشاهده جلوه‌های تفکر بسیجی در جبهه مقاومت سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و ... موجب عصبانیت آمریکا شده است.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 24 November 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیش رو بودن میلاد امام صادق و پیامبر اسلام (ص) و همچنین قرار داشتن در هفته وحدت اظهار کرد: در شرایطی که مثلث شوم غربی، عبری، عربی برای تفرق در جهان اسلام تلاش می‌کند، مقام معظم رهبری مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کنند.

حسینی اذعان کرد: لحاظ کردن ضرورت‌های جهان اسلام با مشاهده دشمن مشترک، کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌ها و حرف‌های تفرقه‌افکنانه، لبیک گفتن به ندای رحمانی ولی امر مسلمین جهان از جمله الزامات منطق وحدت است که مسلمان باید آن را رعایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در هفته بسیج خاطرنشان کرد: با پیدایش بسیج حادثه‌ای مهم و نقطه عطفی عظیم در ایران و جهان اسلام اتفاق افتاد که کمتر کسی در آن زمان می‌توانست به عمق گستره تأثیر و پیامدهای آن پی ببرد؛ اما امام این دوراندیشی را داشت که انقلاب به جهان صادر و جبهه مقاومت در فرامرزهای ایران تشکیل می‌شود.

خطیب جمعه ابرکوه گفت: بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجموعه‌ای مردمی، پیش رو، آرمان‌خواه دغدغه مند و مسئولیت‌پذیر است که مایه بیم دشمنان و امید دوستان است. در همین راستا بسیجِ جهان اسلام برای آمریکا در معامله قرن بن‌بست ایجاد کرده است.

حسینی عنوان کرد: امروز جلوه‌های تفکر بسیجی در تثبیت قدرت حزب‌الله لبنان، فاطمیون افغانستان، نیروهای دفاع ملی سوریه، جبهه مقاومت فلسطین، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق با سکان‌داری رهبر انقلاب مشاهده می‌شود که موجب عصبانیت آمریکا شده است.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور عراق بر ضرورت حفظ اتحاد ملی، توجه به مرجعیت، شناخت دوست و ایستادگی در مقابل دشمن تأکید کردند. امروز سرنوشت ملت‌های عراق و ایران به هم گره‌خورده و باید منافع مشترک را دنبال کرده و نباید اجازه دهند تحریم‌های آمریکا، تحرکات ایذایی رژیم وهابی عربستان بر این مهم تأثیر بگذارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به سخنان سخیف وزیر خارجه انگلیس اشاره کرد و افزود: نگاه طلبکارانه وزیر خارجه انگلیس حجت را بر مسئولین کشور تمام کرده و باید راهکار برون‌رفت از مشکلات را به فرموده رهبر انقلاب در درون‌نگری و درون‌گرایی ببینیم نه در خارج از کشور.

حسینی تصریح کرد: وزارت خارجه ما باید از انگلیس و اروپا نسبت به مماشات آن‌ها در تعهداتشان مطالبات به‌حق را داشته باشد، زیرا آن‌ها می‌خواهند در همکاری با واشنگتن برای فشار بر ایران دست‌خالی نباشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار