مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: پنجمین جشنواره هنری مسابقه و نمایشگاه نقاشی آب و زندگی با شعار صرفه جویی در مدارس این استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 26 November 2018

سالار قاسمی اظهار داشت: این برنامه فرهنگی – آموزشی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان البرز با هدف ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب و گسترش دامنه آگاهی بخشی در مصرف آب به زبان هنر اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می توانند به این جشنواره 2 نقاشی در یک یا 2 موضوع ارائه دهند، افزود: در بخش کودک موضوع های چگونه ممکن است آب آلوده شود، آب از کجا و چگونه به دست می آید، آب آلوده چه ضرری دارد، چگونه می توان آب را نگهداری کرد و چکارکنیم که آب هدر نرود، در نظر گرفته شده است.
همچنین موضوع در انجام چه مشاغلی به آب نیاز است، برای اینکه آب ها آلوده نشوند چه کار باید کرد و با چه روشی از هدر رفت آب جلوگیری می کنید به عنوان بخش نوجوان انتخاب گردیده است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان تا پانزدهم آذر ماه 97 فرصت دارند آثار خود را به مدرسه تحویل دهند.
وی با بیان اینکه گروه سنی 6 سال تمام تا 16 سال می توانند در این مسابقه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: از هر گروه کودک و نوجوان 10 اثر برتر انتخاب و در مراسمی جوایزی نفیس اهدا می شود.
وی قطع و اندازه نقاشی را 20 در 30 و 50 در 70 سانتیمتر عنوان کرد و ادامه داد: تکنیک اجرا نیز شامل هر نوع تکنیک دستی و کلاژ فقط تخت و غیر برجسته است.
وی یادآور شد: نوشتن نام و نام خانوادگی، سن و تاریخ تولد، جنسیت، نشانی کامل پستی، شماره تماس ، ذکر موضوع انتخابی، تکنیک اجرا و عنوان اثر در پشت برگه نقاشی الزامی است.
در چهارمین فراخوان مسابقه نقاشی آب و زندگی بیش از 15 هزار دانش آموز البرزی شرکت کردند.
استان البرز 450 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار