با حضور وزیر علوم:
منصور غلامی در این آیین گفت: حضور دانشجویان خارجی در "جشنواره حرکت" نماد اعتماد و اطمینان به فناوری ایرانی است.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 26 November 2018

منصور غلامی در این آیین اظهار داشت : دانشجویان می‌توانند ترویج‌کننده اتصال دانشگاه و صنعت شوند و تشکیل انجمن‌های علمی و اتحادیه های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها یکی از اقدامات اثربخش در این حوزه است.

غلامی با تاکید به حلقه اتصال ایده‌های نو و حرکت‌های شکلی پویا در دانشگاه‌های کشور افزود: جامعه علمی و دانشجویی فکر و اندیشه پویا و خلاق دارند که فرصت مناسبی برای حل مسایل و مشکلات کشور و کاربردی کردن علم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور صنعت و بخش خصوصی در این جشنواره‌ افزود: حضور کسانی که طالب ایده‌های علمی هستند هر ساله در دانشگاه پررنگ‌تر می‌شود از جمله اثرات این ارتباط ثبت قراردادهای بخش صنعت با پژوهش‌ها و دستاوردهای دانشگاهی است.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند ترویج کننده اتصال دانشگاه و صنعت شوند تاحاصل تحصیلات دانشگاهی بتواند راهی برای رفع نیازهای کشور شود که نمود ویژه آن در چنین جشنواره‌هایی مشاهده می شود.

وی با اشاره به حضور دانشجویان کشورهای خارجی در جشنواره افزود: حضور خارجیان در جشنواره دستاوردهای دانشجویی بیانگر اعتماد و اطمینان دانشجویان خارجی به فناوری‌های ایرانی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: در حوزه وزارت علوم ۲هزار شرکت دانش بنیان فعال است و این شرکت‌ها با سابقه بسیار کم اقدامات بسیاری به لحاظ ایجاد اشتغال و ایجاد سرمایه در کشور انجام دادند همچنین در کنار پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فضای جدیدی تحت عنوان اکوسیستم‌های اقتصادی علمی روز به روز شکوفاتر می‌شود.

غلامی ادامه داد: با وجود ورود دیر هنگام کشور به حوزه تولید فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، اثرات مثبت آن در جامعه قابل لمس است و در کشور با وجود تمام محدودیت‌ها توجه و استقبال از فناوری‌ها و شرکت‌های دانش بنیان روز به روز بیشتر در حال رشد است.

وی افزود:وجود جشنواره‌هایی همچون جشنواره حرکت فرصتی برای دانشجویان خلاق است تا بتوانند در حل مسائل کشور فعال و پویاتر شوند یکی از بخش‌های‌ پررنگ جشنواره ملی حرکت حضور انجمن‌های علمی به شکل اتحادیه کشوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور بخش بین‌الملل و استقبال خوب دانشجویان خارجی از جشنواره ملی حرکت، خاطرنشان کرد: حضور چشم‌گیر دانشجویان خارجی نشان می‌دهد ایران به عنوان کشوری فعال در عرصه‌های فناوری مطرح است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این جشنواره علاوه بر اینکه اعتماد دانشجویان خارجی به حضور در جشنواره‌های ملی ایران را نشان می‌دهد، بیانگر اطمینان خارجی ها که به انتقال دانش و تجربیاتشان است و بر خلاف تمام تبلیغاتی که جامعه جهانی بر ضد ایران انجام می‌دهد، حضور پررنگ این دانشجویان خارجی نشان می‌دهد ایران جای امنی است.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید بدانند هیچ‌گاه نباید از تلاش‌های علمی خسته شده و همواره برای ارتقای سطح علمی خود بکوشند.

به گزارش تابناک تبریز، جشنواره ملی حرکت در قالب 105 غرفه جهت نمایش آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های برتر سراسر کشور به نمایش گذاشته است و وزیر علوم با حضور در غرفه های دانشگاه های کشور از نزدیک از دستاوردها و تازه های علمی دانشجویان کشور دیدار کرد.

گفتنی است دانشگاه بناب نیز امسال در جشنواره ملی حرکت حضور ارزنده ای داشته و با استفاده از کم هزینه ترین روش و مواد غیر استفاده و رها شده در دانشگاه، ضمن غرفه آرایی به ارایه دستاوردهای علمی دانشجویی پرداخته است، وزیر علوم ضمن دیدار با دانشجویان این دانشگاه از غرفه آنان بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :