مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: گفت و گو در بین اعضای خانواده ضعیف شده است که این مهم در کارکردهای این کانون تاثیرگذار است و نباید از آن غفلت کرد.
کد خبر: ۶۸۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 27 November 2018

مریم اسماعیلی فرد اظهار داشت: تبادل کلمات در بین اعضای خانواده 1500 کلمه بوده که اکنون این رقم به 500 کلمه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای خانواده نیاز به شنیدن صدای یکدیگر و گوش دادن حرف های هم در زمینه های مختلف دارند، تصریح کرد: در شرایط کنونی روند برقراری گفتمان در کانون خانواده بسیار پایین آمده است.
وی خاطرنشان کرد: گفت و گو بین والدین و فرزندان نه تنها نقش آموزشی دارد بلکه حلقه محبت و درک حس فهمیدن را در بین اعضای یک خانواده را نیز بوجود می آورد.
وی از نهاد خانواده به عنوان مهمترین محل رشد و نمو شخصیت فرزندان نام برد و اضافه کرد: این کانون در عصر امروز نیاز به مراقبت و آموزش در بخش آسیب های اجتماعی دارد.
اسماعیلی فرد از معلمان مدارس البرز درخواست کرد: در کلاس های درس به نقش مهم گفت و گو در خانواده بپردازند تا از گسست در این کانون مهم در جامعه پیشگیری شود.
وی ادامه داد: رابطان فرهنگی امور بانوان آموزش و پرورش در مدارس بستر مناسب برای آموزش مهارت های زندگی را بوجود آورند تا دانش آموزان دختر با آگاهی کامل از فضای مجازی استفاده کنند و همچنین از عواقب و پیامدهای رفتارهای پرخطر شناخت بیشتری داشته باشند.
وی گفت: شماره های 123 و 1480 را به دانش آموزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز از خدمات مشاوره ای و حمایتی آن برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: افزایش آموزش به دانش آموزان و حتی اولیا موجب کاهش مشکلات در خانواده می شود.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از دختر هستند.

برچسب ها: گفت و گو ، خانواده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار