مدتی است که بعد از نوسانات در بازار طلا و سکه، بازار با رکود مواجه شده و حتی برخی طلافروشان ترجیح می دهند کرکره هایشان را پایین بکشند.
کد خبر: ۶۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 28 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرج با اشاره به رکود بازار گفت: در این صنف به دلیل نوسانات ارزی مشکلات، موجودی طلا فروشان به صورت نقد نیست و با طلا معامله می کنند؛ در نتیجه به علت نوسانات ارزی با یک رکود صد در صدی مواجه هستیم.در واقع جو اجتماعی، نوسانات ارز و تنظیم نبودن عرضه و تقاضا دست به دست هم داده است تا بازار به رکود عجیبی فرو رود.

مسعود ضرابی افزود: اتحادیه طلافروشان در اواخر مهر 54 مجوز طلا فروشی را باطل کرده است.

وی درادامه گفت: با این رویه مردم تمایلی به خرید طلا ندارند چرا که 40 درصد از بهای طلایی که می خرند کم می شود؛ از این رو اعتمادی به خرید طلا نیست.

ضرابی با بیان این که فروش طلای بدون اجرت غیر قانونی است اضافه می کند: اگر مجوز برخورد با فروش طلای بدون اجرت را بگیریم در این موضوع ورود خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرج درباره نظارت بر عملکرد طلا فروشان هنگام خرید طلا گفت: به هنگام خرید طلای خریداری شده 10 درصد از خود طلا و 9 درصد از اجرت کار به واسطه مالیات بر ارزش افزوده کسر می شود.

ضرابی اضافه کرد: قیمت طلا در بازار جهانی به صورت اونس و در کشور ما با نرخ آزاد ارز محاسبه می شود و اگر طلا به این صورت فروش نرود، دیگر طلایی در کشور باقی نمی ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار