معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار گفت: با انجام پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از یکی از با کیفیت‌ترین منابع آبی شرب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 28 November 2018

بهره مندی 100 درصدی جمعیت شهری استان از آب سالم

به گزارش تابناک قزوین،علی فرخ‌زاد استاندار اظهار کرد: در دوره‌ای که مورد هجوم هجمه‌های رسانه‌های مختلف و معاندین انقلاب هستیم، وظیفه‌داریم با مقایسه بین فعالیت‌های چهل‌ساله انقلاب و آنچه پیش از انقلاب وجود داشته است، دستاوردهای انقلاب را با آمار دقیق به نسل‌های جدید انتقال دهیم.

وی افزود: در حوزه آب پروژه‌های عظیمی در سطح استان انجام‌شده که از آن میان می‌توان به احداث سدهای نُهُب، بالاخانلو، بُرمانک، بهجت‌آباد و قلات اشاره کرد که باعث ممانعت از هدر رفت آب‌های سطحی و ذخیره 200 میلیون مترمکعب آب در سطح استان شده است.

معاون عمرانی استاندار، مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب را از دستاوردهای دیگر انقلاب دانست و افزود: در حال حاضر برای نزدیک به 46 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین از آبیاری تحت‌فشار استفاده می‌شود و نزدیک به 10 هزار هکتار نیز در دست اجراست و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ زمینی با استفاده از این روش آبیاری نمی‌شد.

وی تصریح کرد: در حوزه آب شرب نیز به‌جرئت می‌توان گفت 100 درصد جمعیت شهری از آب سالم برخوردارند و با انجام پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از یکی از با کیفیت‌ترین منابع آبی شرب برخوردار می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در بخش آب روستایی نیز 6 آزمایشگاه در مجموعه آب و فاضلاب روستایی کیفیت آب‌های روستایی را کنترل می‌کنند و نزدیک به 84 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب سالم هستند؛ همچنین اکثر شهرهای استان ازجمله قزوین، تاکستان، بیدستان محمدیه و آبیک تحت پوشش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند و مشکل آلودگی آب‌های زیرزمینی که قبلاً وجود داشت، مرتفع شده و 5 شهر دیگر نیز در اسرع وقت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با اجرای طرح کوتاه‌مدت حفر چند چاه و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره، نیازهای فعلی آب استان حداقل تا سه سال آینده تأمین می‌شود و با اجرای طرح بلندمدت خط انتقال و تصفیه‌خانه‌های آب طالقان در درازمدت نیاز آب شرب برای شهرهای استان برطرف خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار