کرمانشاه- مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: واکسن آنفلوانزا تاریخ مصرف کوتاهی دارد و عدم استقبال مردم باعث شده داروخانه‌ها و شرکتها آن را خریداری نکنند.
کد خبر: ۶۸۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 28 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حسین رضاپوردر خصوص کمبود واکسن آنفلوانزا در بازار گفت: واکسن آنفولانزا تاریخ مصرف کوتاهی دارد و باید طی مدت مذکور مصرف شود.

وی افزود: در اویل مرداد، شهریور و مهرماه استقبال از این دارو زیاد است و بیماران به دلیل شروع سرماخوردگی از آن استفاده می‌کنند، اما پس از آن اینگونه نیست.

این مسئول ادامه داد: این واکسن قیمت بالایی دارد و یک مقداری شرکت ها و داروخانه ها در فصل پاییز به دلیل عدم استفاده مردم از خرید آن ترس دارند.

مدیر دارویی و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر نیاز باشد و مردم تقاضای استفاده از آن را داشته باشند، جزو داروهایی است که می توانیم آن را سفارش دهیم و مشکلی از این نظر نداریم.

رضاپور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این فصل استقبال از واکسن آنفلوانزا کم است، داروخانه ها ترس دارند آن را تهیه کنند و تاریخ مصرف آن بگذرد.

وی تصریح کرد: اگر این دارو در زمان تعیین شده برای تاریخ مصرف، استفاده نشود معمولا روی دست داروخانه ها می ماند و جزو داروهای ضایعاتی آنها می شود.

این مسئول در خصوص موجودی استان از این نظر گفت: با توجه به اینکه کسی متقاضی نبوده که ما پیگیری کنیم و این دارو جزو داروهای روتینی بوده که برای استفاده مردم در داروخانه‌ها توزیع می‌شد، تاکنون گزارش دقیقی نیز راجع به کمبود این دارو وجود نداشته است که ما بخواهیم پیگیر شویم و تعداد آن را رصد کنیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار