مدیر کل بهزیستی قزوین:
مدیر کل بهزیستی قزوین از راه اندازی سه هزار شهروند کارت ویژه معلول قزوینی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 29 November 2018

 

بهره مندی سه هزار معلول قزوینی از شهروند کارت

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا وارثی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:حقوق شهروندی حقوقی انسانی،اقتصادی و اجتماعی است که معلولین جامعه را نیز در بر می گیرد.

 وی افزود:معلولین همانند دیگر افراد نیازمند یک زندگی مناسب در جامعه هستند و نباید حق آنان در جامعه تضیع شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۵ برنامه در راستای روز معلولین در نظر گرفته شده است افزود: راه اندازی سه هزار شهروند کارت ویژه معلولین با همکاری شورا و شهرداری صورت گرفته است تا آنان بتوانند از خدمات حمل و نقل عمومی به صورت رایگان بهره مند شوند.

وارثی تصریح کرد:در راستای حقوق معلولین در اردیبهشت ماه برنامه ای ابلاغ شد اما لاینحل باقی ماند به همین ترتیب کمیته ای با حضور تشکل های غیر دولتی تشکیل شد .

به گفته وی؛ویژه سازی در هیچ کجای جهان مرسوم نیست و باید یک فضای مشترک بین شهروندان و افرادی که دارای محدودیت هستند صورت گیرد چرا که هیچ معلولی محتاج دلسوزی و ترحم نبوده و نیست.

اجرای طرح (CBR) در همه روستاهای استان قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی قزوین اظهالر کرد: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی (CBR) از سال ۸۰ با پوشش کامل و ۱۰۰ درصدی همه مناطق روستایی(۹۵۲ روستا) در استان قزوین اجرا شده و ۷۳۰۰ نفر تحت پوشش خدمات آن قرار دارند.

وی بیان کرد: این برنامه با همکاری مجتمع های خدماتی بهزیستی، تسهیلگران، فرمانداری ها و دانشگاه علوم پزشکی، دهیاری ها، خانه های بهداشت، شوراهای توانبخشی و گروه های خودیاراجرا شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین یادآورشد: برای کاشت حلزون ۳ میلیون تومان کمک هزینه از سوی بهزیستی داده می شود که امسال ۱۳ نفر کاشت حلزون انجام داده اند و ۳ هزار دستگاه وسایل کمک توانبخشی هم بین معلولان توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۳۲ نفر به مراکز توانبخشی خصوصی ارجاع شدند و با پرداخت شهریه دانشجویی به ۲۱۹ نفر تلاش کرده ایم تا ۷۹ درصد هزینه دانشجویی را تامین کنیم.

 پرداخت ۵۶۲ میلیون تومان حق پرستاری در منزل برای معلولان

جاتن در ادامه گفت: امسال به ۳۷۶ نفر حق پرستاری داده می شود و تاکنون ۵۶۲ میلیون تومان برای نگهداری از ۳۷۶ نفراز افراد معلول و بیمار در منزل به عنوان حق پرستاری داده شده است.

وی از معافیت سربازی خانواده های معلولان هم خبرداد و افزود:تاکنون تعداد ۲۲۰ نفر از معافیت سربازی برخوردار شده اند و امسال ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای درمان پیش بینی شده که جوابگوی نیازها نیست.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار