کد خبر: ۶۸۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 01 December 2018
15 هزار و 340 خانوار از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند که به دلایل مختلفی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند‌می شوند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت زنان تحت حمایت این نهاد در سال جاری ارائه داد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در حال حاضر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد قریب به 39 هزار خانوار است، گفت: از این تعداد 15 هزار و 340 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند‌می شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد زنان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 48 هزار و 498 نفر هستند، افزود: مستمری‌بگیران زن 60 ساله این نهاد اعم از سرپرست و غیر سرپرست 16 هزار و 717 نفرند.
 
بیش از 16 هزار زن 60 ساله مستمری بگیر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مبشری به خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: خدماتی مانند اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر ازجمله خدمات این نهاد برای این قشر از جامعه هدف است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است، گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌توانند درزمینه های صنایع‌دستی ازجمله خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی ‌و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده خود مؤثر باشند.
وی افزود: کمیته امداد جهت تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان جهت نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها، به آن‌ها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.
مبشری با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغالی که از سوی زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود، گفت: به‌منظور پایداری طرح‌های اجراشده، ناظران فنی کمیته امداد بر مراحل قبل، حین و بعد از اجرای شغل توسط مددجویان نظارت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: نیکوکاران و خیران برای کمک به نیازمندان کمیته امداد علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد می توانند از طریق سامانه پیامکی#074*8877* کمک های خود را اهداء کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار