رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: بسیاری تبلیغات فضای مجازی در زمینه عرضه کالای ارزان با هدف کلاهبرداری است.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 01 December 2018

سرهنگ محمد اقبالی افزود: برخی در پوشش تبلیغات فروش ارزان خودرو و وسایل الکترونیکی دست به اعمال مجرمانه می زنندکه مردم در این زمینه هوشیار باشند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران اغلب با ادبیات مهندسی شده سعی دارند که طعمه ها به دام خود بیندازند.
اقبالی، علت اصلی این رخداد را حسن اعتماد بیش از حد مشتریان عنوان کرد و گفت که کاربران نیز باید دقت لازم داشته باشند که به منظور پیشگیری ازهرگونه برداشت اینترنتی غیرمجاز قبل از هرگونه خرید و اتصال به درگاه بانکی مراقب صفحات جعلی ( فیشینگ) باشند چراکه مجرمان سایبری درکمین افراد زود باور هستند.
وی افزود: کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی ازطریق ربات ها وعده فروش شارژ ارزان قیمت ، قربانیان را به سمت خرید از سایت جعلی شده و در آنجا با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، موجودی حساب را خالی می کنند.
رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: با توجه به کثرت استفاده از فضای مجازی و سهولت ایجاد بستر اشتغال ، افراد فرصت طلب با سوء استفاده از اعتماد کاربران و انجام تبلیغات به دنبال کلاهبرداری از آن ها هستند که کاربران با ید دراین زمینه آگاهی کامل داشته باشند.
وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار