کد خبر: ۶۸۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 05 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ شماری از خودروهای تاریخی و قدیمی از کاخ منسوب به خواهر بزرگ‌تر محمدرضا پهلوی تا اسلحه‌خانه رضاشاه رژه رفتند.
در این رژه خودروهایی از کمپانی‌های فورد، بنز، پورش، BMW، فیات و فولکس واگن شرکت کردند که مالکان همه آن‌ها خصوصی هستند. قدمت برخی از این خودورها به ۶۰ سال می‌رسد، تعدادی از آن‌ها هم جزو تنها مدل‌های باقی مانده در جهان هستند که رژه آن‌ها با هدف معرفی این سرمایه‌های تاریخی به عنوان میراث صنعتی در شهر انجام می‌شود.این سومین رژه خودروهای کلاسیک از آغاز سال ۹۷ تا کنون است. نخستین رژه که با استقبال مردم نیز همراه شد ۲۶ اردیبهشت‌ماه امسال بود. دومین مانور شهری این خودروها هم به تاریخ سوم شهریورماه همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد.رالی خودروهای تاریخی در ساعت اداری و پرترافیک شهر، درحالی اتفاق افتاد که بنا به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت با شاخص میانگین ۹۴ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. البته مالکان این خودروهای تاریخی معتقدند حرکت آن‌ها هیچ نقشی در تشدید آلایندگی‌های هوا ندارد، چرا که بیشتر آن‌ها پلاک شهری دارند و مراحل معاینه فنی را مرتب پشت سر می‌گذارند.این نوبت از رژه‌ی خودروهای کلاسیک در شهر شلوغ تهران نیز همانند دو مانور قبلی، در شرایطی انجام شد که پیش از برگزاری آن هیچ تبلیغ شهری نداشت و حرکت قطاری این تعداد خودروی قدیمی که سال ساخت بعضی از آن‌ها به ۱۹۵۲ میلادی می‌رسد، مردم شهر را که درحال گذران امور رومزه خود بودند، غافلگیر و هیجان‌زده کرد. برخی از آن‌ها با موتورسیکلت این خودورها را در مسیر رژه همراهی کردند و بعضی هم در حین فیلم‌برداری با موبایل شاکی بودند چرا پیش از به اجرا گذاشتن چنین برنامه مهیجی در شهر، اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌شود تا مردم برای تماشای این خودورها جمع شوند.حرکت تعدادی از این خودروها از کاخ مروارید منسوب به شمس پهلوی در استان البرز آغاز شد که پس از طی جاده مخصوص کرج، میدان آزادی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا همان ارگ آزادی یا اسلحه‌خانه رضاشاه پهلوی، ختم شد.
گروه دیگری از این اتومبیل‌های کلاسیک از کاخ سعدآباد حرکت خود را آغاز کردند و با گذر از شلوغ‌ترین میدان‌ها و خیابان‌های تهران همچون تجریش، ونک، ولیعصر، فردوسی، همچنین موزه ملی و خیابان امام خمینی (ره) و میدان حر و پاستور سرانجام به همان ساختمان ارگ آزادی رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار