مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد؛ هوای استان؛ امروز و فردا (14 و 15 آذرماه)در حالت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 05 December 2018

 مهدی مهرور در دومین جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان البرز گفت: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و گزارش اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان و با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دومین جلسه کمیته اضطرار با حضور اعضا برگزار و بر مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهروندان به منظور کاهش آلودگی هوا تاکید شد.

وی افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، وضعیت، میزان آلودگی هوا و کیفیت هوای استان رصد و مصوبات این نشست به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شد.

62 درصد آلودگی هوا مربوط به تردد خوردهاست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دستگاه‌ها، 62 درصد آلودگی هوا مربوط به تردد خودروهاست، خاطر نشان کرد: توجه به عدم استفاده از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و تک سرنشین در کنار رعایت شهروندان مهمترین اقدام در کاهش آلودگی هواست که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان استان قرار گیرد.

مهرور همچنین تصریح کرد: توجه شهرداری‌های استان به رعایت پیوست هوای پاک مبنی بر جلوگیری از آلودگی از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند گامی مهم در بهبود وضعیت کیفی هوای استان بشمار رود.

وی افزود: در این راستا ایجاد معابر ویژه جهت تردد دوچرخه و ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه سواری، بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، راه اندازی خطوط ویژه اتوبوسرانی و ... از جمله مواردی است که از شهرداری‌های استان انتظار می‌رود مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است؛ جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی،عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی با توقیف و اعمال قانون، خودداری از تردد وسایل حمل و نقل دارای آلایندگی قابل رویت، تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی مشخص دارند، موافقت با درخواست مرخصی برای کلیه افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحداهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری و ارائه توصیه‌های خودمراقبتی برای گروه‌های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا از اهم مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار