رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات استان گلستان ، گفت : فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان ما مرد جنگ های اقتصادی هستند و از بحران ها فرصت می سازند .
کد خبر: ۶۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 05 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان که با عنوان چهار دهه تلاش و تولید ، چهار دهه صادرات با حضور استاندار گلستان ، مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور ، جمعی از مسئولین استانی و تجار و بازرگانان استان در محل تالار همایش های دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار گردید ، گفت : روز ملی صادرات فرصتی است که ما برمبنای فرمایش پرودگار متعال که می فرمایند " من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق " از یک سال تلاش و زحمات تجار ، بازرگانان ، صادرکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی در این شرایط سخت و تحریم قدردانی کنیم .

به گفته وی ، برگزاری چنین همایشی همچنین فرصتی است تا مسئولین گزارش و آمار امیدبخش را به اطلاع مردم برسانند .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : در سال 96 صادرات از گمرکات استان بعد از دو سال که بدلیل کاهش قیمت نفت و مشکلاتی که از این بابت برای کشور ترکمنستان بعنوان مقصد نخست صادرات استان پیش آمد ، با 2 درصد رشد به 187 میلیون دلار رسید .

وی افزود : در همین سال کل صادرات استان با رشدی 6.6 درصدی به 225 میلیون دلار رسید .

به گفته وی ، اما نمونه واضحی از استفاده از فرصت ها در شرایط بحرانها در 8 ماهه نخست امسال رخ داد که صادرات از گمرکات استان در این مدت با رشدی 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 187 میلیون دلار و کل صادرات استان نیز با رشدی 64 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 200 میلیون دلار رسید و شما فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان سختکوش ثابت کردید که مرد روزهای سخت و جنگ های اقتصادی هستید و نشان دادید که از بحران ها فرصت می سازید .

قوانلو با بیان این که در 11 روز اول آذر ماه صادرات از گمرکات استان به 15 میلیون دلار رسیده است ، گفت : با توجه به نزدیک بودن ماه ژانویه و با ادامه این روند قطعا رشد ماهانه صادرات استان در آذر ماه رکورد خواهد زد .

وی اظهار داشت : ترکمنستان بعد از سه سال دوباره به هدف نخست صادرکنندگان گلستان تبدیل شده است که با توجه به هم مرز بودن استان با این کشور خبر بسیار خوبی برای ماست.

قوانلو با بیان این که 29 کشور ،کشورهای هدف صادراتی استان در 8 ماه گذشته بوده اند ، و بیشترین صادرات استان در این مدت به کشورهای عراق ، ترکمنستان ، افغانستان و قزاقستان انجام شده ، گفت : رشد صادرات تاثیر زیادی در بخش تولید استان داشته و بازارهای جدیدی برای صادرات کالاهای استان ایجاد شده است و کشورهای بلغارستان ، رومانی ، قطر ، لهستان ، بحرین ، فیلیپین وعمان از جمله مقاصد جدید صادراتی استان طی این مدت بوده اند .

وی عمده اقلام صادراتی استان را لبنیات ، میله گرد ، پلی استایرن ، رب گوجه فرنگی ، پریفرم و ید برشمرد وگفت : در این مدت 40 میلیون دلار لبنیات ، 25 میلیون دلار میله گرد ، 10 میلیون دلار رب گوجه فرنگی ، 14.5 میلیون دلار پلی استایرن ، 8 میلیون دلار نئوپان ، 7 میلیون دلار پریفرم و بیش از 5 میلیون دلار قطعات سوله از استان صادر شده است.

به گفته وی پیش بینی شده تا پایان امسال 300 میلیون دلار کالا از گلستان به کشورهای دیگر صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار