امام جمعه کرج از برنامه دشمن برای تضعیف توان علمی کشور گفت و خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از اساتید وابسته به دانشجویان القا می‌کند که باید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند و القا می‌کند که در ایران آینده علمی ندارند.
کد خبر: ۶۸۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 08 December 2018

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: جنبش دانشجویی با جریان روشنفکری و پیوند با توده مردم در جریانهای اجتماعی تاثیر گذار و همیشه در خط مقدم مبارزه با فساد، استکبار، نفوذ دشمنان خارجی، خائنان داخلی بوده اند.
وی اضافه کرد: امروز دشمنان برای مراکز دانشگاهی برنامه ریزی دارند و به دنبال آن هستند تا با نفوذ در این جایگاه، کارکرد موثر آن را از بین ببرند.
امام جمعه کرج گفت: اولین هشدار نسبت به نفوذ در دانشگاه را حضرت امام (ره ) داشتند که جریانی با فساد در پی حاشیه بردن دانشگاه ها بوده است.
وی افزود: امروز دشمنان به دنبال ترویج بی بندوباری هستند و حتی توصیه می کنند دانشجویان از دانشگاه به خارج از ایران بروند تا توان علمی کشور را از بین برود.
آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف حتی از اساتید منحرف و وابسته استفاده می کنند و به دانشجویان القاء می کنند با این سبک زندگی، پیشرفت علمی در ایران بوجود نمی آید .
وی افزود: بنابراین دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی هستند و در این زمینه باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشت که دانشجو را همانند موذن دانستند که در هدایت جامعه نقش موثری دارد.
امام جمعه کرج گفت: امروز برخی جدایی دین از سیاست را به دانشجو القا می کنند و در این زمینه کار می کند.
وی افزود: تهاجم فرهنگی و ترویج بی خیالی زمانی موثر است که دین از سیاست جدا باشد و یکی از توطئه های دشمن تحقق سکولاریسم در مراکز فرهنگی و آموزشی است.
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد که دانشجویان باید وسط میدان باشند و نگذارند دانشگاه ابزاری برای نفوذی های وابسته به اجانب قرار گیرد.
وی یادآور شد: امروز با توجه به اوضاع جهانی و نقش نظام اسلامی در بیداری ملت ها، نقش گروه های مرجع، بصیر و روشنگر در دانشگاه و حوزه بیشتر شده است.
وی گفت: دانشجو باید ضمن شناخت آسیب ها، دانش دینی و بصیرت سیاسی خود را بالا ببرد و با تحلیل درست مسایل موضع گیری کند.
امام جمعه کرج ادامه داد: دانشجویان باید در توسعه گفتمان انقلابی اقدام جدی کنند و در رفع معضلات جامعه طرح داشته باشند.
وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی نمی تواند در تحقق تمدن اسلامی بی تفاوت باشد و باید مراقب باشد در دام حرکت های انحرافی نیفتد.
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد که در مواقع لازم و در جریانات اجتماعی و سیاسی حتی بین المللی از دانشجویان موضع گیری مورد توقع است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه عنوان کرد : امروز وقتی رئیس جمهوری می گوید اف ای تی اف خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانکهای جهانی است، جنبش دانشجویی باید با بصیرت مطالبه گری و سووال کند. 
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رئیس جمهوری عنوان کرده که نباید اجازه دهیم جنجال بی مورد راه بیفتد و به تصویب این لوایح چهارگانه نیاز داریم، تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که لایحه مبارزه با پولشویی در سال 1386 در مجلس تصویب و قانون آن به تایید شورای نگهبان رسید، بطوریکه آیین نامه اجرایی آن اقدام شد . 
وی تصریح کرد: اگر بنای دولت مقابله با حرکت پولشویی است، قانون داریم و احتیاج به پیوستن اف ای تی اف نیست، کار اف ای تی اف این است که راه را برای دشمن باز می کند. 
امام جمعه کرج گفت: بنابراین شفاف سازی راه برای دشمن می شود تا تحریم ها را نسبت به ما دقیقتر کند، چرا باید اینگونه خود را گرفتار کنیم. 
وی یادآور شد: در جریان اف ای تی اف چه کسانی باید در جامعه روشنگری کنند؛ با عقب نشینی از مواضع انقلابی و نشستن پای میز مذاکره مشکلات اقتصادی درست نمی شود.
آیت الله حسینی همدانی معتقد داست که امروز اگر در زمینه ارتباط با غرب اشتباه کنیم برای جبران آن سالیان طولانی از همه چیز عقب خواهیم افتاد.
وی یادآور شد: نمایندگان مجلس در این راستا توجه کنند که به چه می خواهند رای بدهند و درباره سی اف تی فراموش نکنند هرنوع رای را که بدهند در پیشگاه مردم و شهدا مسئول هستند، بنابراین مراقب باشند کشور را دچار خود تحریمی نکنند.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش افزود: اروپاییان چندین ماه است که نتوانسته اند تعهدات خود را به ایران نشان دهند ناچار به بازی، جنجال و هزینه برای ایران اسلامی روی آورده اند.
امام جمعه کرج گفت: پاس کاری ایران بین اروپا و امریکا ، اتهام تروریستی و برنامه های موشکی و ارجاع پرونده ایران اسلامی به شورای امنیت از اقدامات منفی آنان علیه ایران است که باید در دیپلماسی کشور انقلابی عمل شود.
وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز که کوتاه و پراهمیت بود اشاره کرد و افزود: این پیام دربردارنده نکات کاربردی و اجرایی بوده که باید متولیان امر به ویژه اموزش و پرورش به آن توجه کنند.
آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مساله نماز در مدارس بویژه قشر نوجوان سلامت جامعه آینده تضمین می شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، دانشجو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار