در جلسه شورای شهر کاشمر مطرح شد
اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر با گذشت 3 ماه از طرح تعیین تکلیف برای معرفی ذی‌حساب، به‌شهردار کاشمر یک هفته مهلت دادند تا نسبت به‌معرفی ذی‌حساب مورد اعتماد شورا اقدام کند.
کد خبر: ۶۸۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 09 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از فارس، شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر که به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد، پس از طرح نامه‌های شهرداری و اعلام نظر اعضای شورای شهر، نامه هیات تطبیق در خصوص مصوبات جلسه شصت و سوم مطرح شد.

 

فرمانداری کاشمر درخصوص مصوبه شورا مبنی بر وضعیت ذی‌حسابی شهرداری تأکید کرده، پیرو تذکرات قبلی، شایسته است ضمن افزایش زمان تعیین‌ شده برای شهرداری برای معرفی ذی‌حساب و تا معرفی فرد مذکور ذی‌حساب فعلی به‌کار خود ادامه داده و همچنین شهرداری نسبت به‌معرفی فرد ذی‌صلاح تسریع کند.

 

شهردار کاشمر درزمینهٔ معرفی ذی‌حسابی که مورد اعتماد شورا باشد تمایلی ندارد

 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر پس از قرائت نامه هیات تطبیق گفت: از جلسه‌ای که موضوع تعیین تکلیف ذی‌حساب مطرح و به‌شهردار فرصت یک‌هفته‌ای داده‌ شده، 18 روز می‌گذرد، گویا شهردار کاشمر درزمینهٔ معرفی ذی‌حسابی که مورد اعتماد شورا باشد، تمایلی ندارد.

 

حسن اعمی بنده قرایی افزود: با توجه به‌نامه هیات تطبیق، از این جلسه یک هفته دیگر به‌شهردار مهلت می‌دهیم تا نسبت به معرفی ذی‌حساب اقدام کند و پس از مهلت مذبور، حساب‌های شهرداری قابل‌تأیید نیست، بنابراین هفته آینده نیز جلسه فوق‌العاده‌ای در این خصوص برگزار می‌کنیم.

 

وی با اشاره به‌اینکه هیات تطبیق در بخشی دیگر از نامه، اصرار شورا برای تعیین ناظر مالی را خلاف قوانین و مقررات دانسته است، یادآور شد: براساس بند 30 ماده 80 صراحتاً ناظر مالی، حسابرس رسمی تعیین شده، بنابراین نظارت شورا براساس بند 3 ماده مذکور نباید مخل جریان امور شهرداری باشد.

 

رئیس شورای شهر کاشمر با تأکید بر اینکه اصرار شورا مبنی بر تعیین ناظر مالی با رعایت ملاک عمل قرار دادن قوانین و مقررات مذکور است، ادامه داد: در مصوبه شورا نیامده که ناظر مالی، حسابرس رسمی نباشد و قرار نیست که یک شخص عادی برای این مهم تعیین شود، بلکه باید حسابرس رسمی و دارای صلاحیت باشد.

 

توصیه هیات تطبیق، برای پرهیز از تنش است

 

عضو دیگر شورای شهر کاشمر نسبت به‌نامه هیات تطبیق مبنی بر مهلت بیشتر برای تعیین ذی‌حساب شهرداری این شهر عکس‌العمل نشان داد و گفت: رئیس‌جمهور برای معرفی یک وزیر از میان تعداد زیاد افراد واجد شرایط تنها سه ماه فرصت دارد، اما شهردار کاشمر برای معرفی یک فرد به‌عنوان ذی‌حساب از میان تعداد افراد محدود، مطالبه زمان بیشتر دارد.

 

احمد غزنوی بابیان اینکه هیات تطبیق مصوبات شورا را ذکر قانون، رد و در مواردی هم توصیه می‌کند، ادامه داد: زمانی که این هیات درخصوص مصوبات شورا، مواردی را توصیه  و پیشنهاد می‌دهد، درواقع روال بهتری برای پرهیز از تنش است، بنابراین قانونا این هیات نمی‌تواند برای شورا تعیین تکلیف کند.

 

وی با اشاره به‌اینکه حدود سه ماه بوده، موضوع تعیین ذی‌حساب مورد اعتماد شورا در جلسات مطرح است، افزود: امیدواریم شهردار درخصوص معرفی فرد مورد اعتماد شورا برای ذی‌حسابی تسریع کند تا بیش از این روند طولانی نشود.

 

عضو شورای شهر کاشمر درخصوص ایراد گرفته‌ شده از سوی هیت تطبیق درزمینهٔ تعیین ناظر مالی، ادامه داد: به‌لحاظ قانونی شورا می‌تواند برای هر یک از بخش‌های شهرداری، فردی را به‌عنوان ناظر تعیین تا نظارت رسمی بر امور را داشته باشند.

 

غزنوی با تأکید بر اینکه همچنان بر مصوبه خودمان درزمینهٔ تعیین ناظر مالی پافشاری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به‌اینکه وظیفه شورا نظارت به‌معنی عام است، محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین به‌منظور نظارت دقیق بر امور شهرداری می‌توان در هر یک از بخش‌های شهرداری یک ناظر تعیین کرد.

 

رئیس سابق شورای شهر کاشمر نیز درخصوص تعیین ناظر مالی توسط شهردار این شهر گفت: در این زمینه دو راه بیشتر نداریم یا اینکه باید بر مصوبه قبلی اصرار کنیم یا اینکه یک هفته دیگر از زمان وصول نامه هیات تطبیق به‌شهردار مهلت دهیم تا درخصوص معرفی ذی‌حساب اقدام کند.

 

محمد خباززاده با اشاره به‌اینکه شورا باید موضوع نظارت را براساس کیفیت و روشی که در قانون مشخص‌ شده، در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: تعیین حسابرس بر امور مالی شهرداری از طریق استعلام یا مناقصه با انتخاب یک حسابرس واجد صلاحیت انجام می‌شود، در غیر این صورت اقدام دیگری در این زمینه خلاف قانون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار