رئیس پلیس فتا استان البرز از مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت خواست مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و بدافزارها باشند.
کد خبر: ۶۸۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 11 December 2018

سرهنگ محمد اقبالی افزود: برخی مردم هنگام نام نویسی به نشانی سایت مورد نظر توجه نکرده و دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند. 
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه یکی از روش‌ های ثبت نام، استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است، احتمال بروز جرائم سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی وجود دارد.
اقبالی گفت: ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های جعلی می‌تواند زمینه سوء‌استفاده از کاربران را فراهم کرده و این مهم سبب بروز مشکلاتی مثل سرقت و سایر جرائم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که این افراد اقدام به سرقت اطلاعات کاربران نموده و یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند. 
رئیس پلیس فتا استان البرز یادآورشد که به منظور دریافت نسخه اصلی اپلیکیشن مربوطه به مارکت‌های معتبر و داخلی مراجعه کرده و از دریافت یا مراجعه به سایر منابع خودداری شود. 
اقبالی بیان داشت : کاربران در صورت عدم آشنایی کافی با فضای «وب» از افراد معتمد و آشنا کمک گرفته و اطلاعات خود را در این فضا منتشر نکنند و بدانند که ثبت نام از طریق سامانه مذکور و همچنین اپلیکیشن دولت همراه، رایگان بوده و نیازی به ارائه اطلاعات بانکی در این مرحله نمی‌باشد. 
این مسئول انتظامی افزود: متقاضیان کارت سوخت می توانند ازطریق سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت خود ثبت نام کرده و از استفاده سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف متفرقه خودداری کنند. 
وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

برچسب ها: پلیس فتا ، کارت سوخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار