مدیر انجمن فرهنگی و گردشگری معلولان پارس منطقه جنوب گفت:گردشگری معلولان (پاراتوریسم ) نیازمند زیرساخت های مناسب برای این افراد است که در حال حاضر این زیرساخت ها برای افراد کم توان مهیا نیست.
کد خبر: ۶۹۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 12 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید فانی چهارشنبه در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از متولیان صنعت گردشگری متوجه این موضوع نیستند که همه مردم حتی افراد کم توان حق استفاده از امکانات گردشگری را دارند.
رئیس شورای هماهنگی تشکل های معلولان استان فارس بیان کرد:هم اکنون بسیاری از واحدهای اقامتی از جمله هتل ها ، مهمان پذیرها ، زائرسراها و میهمان سراها در کشور شرایط میزبانی و پذیرش افراد معلول خصوصا افراد دارای صندلی چرخ دار را ندارند.
فانی ادامه داد:بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بلیت هواپیما و قطار بایستی برای این افراد نیم بها محاسبه شود که به جز هواپیمایی هما سایر شرکت های هوایی و حمل و نقل ریلی زیر بار اجرای آن نمی روند.
وی گفت:بر اساس همین قانون بازدید و استفاده از همه اماکن تاریخی ، فرهنگی و گردشگری باید برای معلولان رایگان باشد که این خدمات آنهم فقط در بعضی از اماکن با تخفیف حداکثر 50 درصدی محاسبه می شود.
فانی گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر بسیاری از گردشگران خارجی که وارد کشور می شوند افراد سالخورده هستند جای آن دارد مسئولان ذیربط نسبت به مناسب سازی اماکن گردشگری و واحدهای اقامتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی اظهار داشت:علاوه بر این محیط بیرونی و داخلی بسیاری از استراحتگاه های بین راهی از جمله وضعیت نمازخانه و سرویس های بهداشتی متناسب با وضعیت جسمی افراد کم توان و سالخورده نیست.
مدیر انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری پارس اضافه کرد:به دلیل ممنوعیت هرگونه تغییر در بناهای تاریخی بسیاری از اماکن تاریخی کشور شرایط مناسب برای پذیرش گردشگران معلول و سالمند را ندارند که جا دارد با استفاده از روش های خاصی این مشکلات برطرف شود.
دهمین نمایشگاه گردشگری پارس از 21 آذر آغاز شده که تا 24 آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار