رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد از دستگیری دو قاچاقچی چوب درخت تاغ خبر داد و گفت: درختان تاغ نقش به سزایی در تثبیت خاک در مناطق بیابانی دارد.
کد خبر: ۶۹۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 15 December 2018

حسین نعمائی با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی چوب در اشتهارد اظهار کرد: طی گشت‌زنی‌ها و پایش از تاغزارهای شهرستان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروها با صحنه‌های مشکوکی مواجه شدند.

وی ادامه داد: برای اطلاع از چند و چون ماجرا نیروهای حفاظت شهرستان در کمین 9 ساعته موفق به شناسایی یک خودروی نیسان با بار قاچاق چوب شدند.

این مسئول توضیح داد: در این عملیات خودروی حمل چوب   متوقف و دو قاچاقچی هم دستگیر شدند.

نعمائی افزود: قاچاق چوب خظ قرمز منابع طبیعی است و در برخورد با قاچاقچیان با هیچ کسی مسامحه نداشته و با متخلفان با شدیدترین شکل برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش تاغزارها در مناطق بیابانی اظهار کرد: درختان تاغ دارای ریشه‌های عمیقی هستند و نقش زیادی در تثبیت خاک در مناطق بیابانی دارند.

نعمائی خاطرنشان کرد: این درختان در زمین‌های خشک و بیابانی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان، تثبیت خاک و جلوگیری از روان شدن شن و ماسه‌ها کاشته می‌شوند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه تاغزارها نقش به سزایی در کاهش انتشار گرد و غبار در مناطق روستایی و شهری دارد، ضرورت مبارزه با کسانی که این درختان را قطع می‌کنند، دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه افزایش گشت‌ها باعث کم شدن قاچاق چوب از تاغزارهای اشتهارد شده، ادامه داد: از همشهریان  درخواست می‌شود با دیدن کوچکترین تحرک مشکوک در تاغزارها، منابع طبیعی شهرستان را باشماره 1504 با خبر کنند.

برچسب ها: اشتهارد ، درخت تاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار