رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به افزایش قیمت محصولات لبنی کارخانه‌ای اشاره کرد و گفت: این مهم باعث کشش مردم به‌سوی مصرف لبنیات سنتی شده است.
کد خبر: ۶۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 15 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ جهانگیر شاهمرادی در خصوص اتخاذ تصمیم برای متعادل کردن قیمت اقلام ضروری مورد مصرف خانوارها در سطح بازار، اظهار کرد: برای نرخ عرضه برخی اقلام ازجمله گوشت گرم، منجمد و لبنیات قیمت کشوری تعیین‌شده است ما نیز در جلسات ستاد تنظیم بازار استان تلاش می‌کنیم تا به این قیمت‌ها دست پیدا کنیم.

وی از تزریق بیشتر اقلامی ازجمله شکر، برنج، مرغ منجمد، گوشت منجمد قرمز و گوشت گرم گوسفندی و گوساله به بازار باهدف تعدیل قیمت‌ها خبر داد و گفت: در صورت نیاز میزان بیشتری از این اقلام به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش دیگری به افزایش قیمت محصولات لبنی کارخانه‌ای که موجب کشش مردم به‌سوی مصرف لبنیات سنتی شده است اشاره کرد و گفت: طبیعی است که وقتی مردم ازنظر مالی توان خرید لبنیات کارخانه‌ای را نداشته باشند به مصرف لبنیات سنتی روی بیاورند زیرا درهرصورت مصرف آن در سبد خانوارها ضروری است.

شاهمرادی در ادامه با این توضیح که مسئله بهداشتی بودن لبنیات مصرفی امری مهم است به همین دلیل تقویت توان خرید مردم برای تهیه لبنیات کارخانه‌ای با جدیت دنبال می‌شود، گفت: قیمت جدید لبنیات در کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین و به استان‌ها ابلاغ‌شده است، ما نیز در ستاد تنظیم بازار استان قیمت‌های مصوب کشوری را مطرح کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فرایند نظارت‌ها به جد پیگیری می‌شود، گفت: در تعیین قیمت لبنیات به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شده که برای تولیدکننده نیز به‌صرفه باشد به‌عنوان نمونه درآمد دامدار از فروش شیر و میزان سود وی نیز لحاظ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: بر اساس اعلام نرخ مصوب کشوری، شیر خام پایه با ۳.۲ درصد چربی کیلویی دو هزار تومان قیمت‌گذاری شده که دامداران تحویل کارخانه‌ها می‌دهند و بر اساس انواع بسته‌بندی کارخانه‌ای شیر و اینکه دربسته‌های پلاستیکی، بطری و پاکت‌های با تاریخ نگهداری زیاد به بازار عرضه شود، قیمت نهایی تولیدات کارخانه‌ها متفاوت است.

برچسب ها: صنعت و معدن ، لبنیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار