مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در راستای حمایت از رانندگان، طی شش ماه گذشته هفت هزار و 224 حلقه لاستیک کامیون و اتوبوس بین رانندگان در استان البرز توزیع شده است.
کد خبر: ۶۹۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 16 December 2018

مهرداد جهانی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سطح وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و بر اساس توافقات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی شش  ماه گذشته هفت هزار و 224  حلقه لاستیک  ناوگان بخش بار و مسافر در بین رانندگان در استان البرز توزیع شد.

جهانی افزود: سهمیه لاستیک تخصیصی  در هر استان بر اساس نیازسنجی انجام شده و تعداد ناوگان استان تعیین و از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اعلام و با هماهنگی انجمن‌های صنفی رانندگان بین متقاضیان توزیع می‌شود که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در ادامه از اجرای طرح نرخ‌گذاری حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر خبر داد و افزود: از ابتدای آذر امسال، نرخ‌های حمل بار براساس تن – کیلومتر محاسبه شده است.

جهانی افزود: در نشست تخصصي مسئولان سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و رئيس كانون رانندگان و دبير انجمن صنفي كاميونداران كشور و نمايندگان فني آنان مقرر شد نرخ شاخص بر مبناي هر تن – كيلومتر هزار و 33 ريال و ضرايب مسافت به استان‌ها اعلام شود؛ همچنين ضريب تطبيق بين 0.75 درصد تا 1.25 درصد توسط استان‌ها در نظر گرفته شود.

گفتنی است محاسبه شاخص‌هاي اوليه تن -كيلومتر بر اساس عوامل هزينه‌اي قيمت تمام شده و نرخ تن -كيلومتر با در نظرگرفتن تاثير تك تك هزينه‌ها در واحد تن – كيلومتر و تجميع آنها صورت گرفته است، اين نرخ بدون احتساب هزينه‌هاي سربار مانند كميسيون، بيمه مسئوليت مدني ، تخليه  و بارگيري محاسبه شد و براي دستيابي به آن بيش از 30 جلسه اصلي و فرعي ، 1060 نفر – ساعت زمان كار كارشناسي با حضور مسئولان و كارشناسان سازمان، نمايندگان كاميونداران و رانندگان ، اساتيد دانشگاه، صاحبنظران و شركت‌هاي مشاور تشكيل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار