مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با راه اندازی سامانه رصد واردات کاغذ مشکل ناشران کشور در این بخش مرتفع شده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 16 December 2018

محمد مهدی احمدی درآئین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز افزود: توزیع کاغذ با نرخ تعیین شده بین ناشران از طریق سامانه هوشمند واردات رصد می شود.
وی ادامه داد: تمام متقاضیان کاغذ می توانند دراین سامانه نام نویسی کنند و اگر شرایط لازم داشته باشند کاغذ به آنان تحویل می شود.
احمدی گفت: این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوعی مانع قاچاق کاغذ شده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این وزارتخانه 470میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرهنگی کشور درنظر گرفته و درتلاش برای کمک بیشتر به مولفان و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی هستیم.
وی خاطرنشان کرد:کتاب به عنوان منشاء معرفتی به انسان انرژی مثبت می دهد و امروز فضای مجازی نتوانسته جایگزین کتاب شود .
احمدی ادامه داد: باید به کتاب به عنوان یک برند فرهنگی نگاه کرد و درمکان عمومی از جمله پارک ها بستر برای استفاده از آن فراهم شود.
وی افزود: جامعه ای که درآن کتاب و کتابخوانی توسعه یابد از آسیب های اجتماعی مصون می ماند که این مهم به تاثیرگذاری بالای کتاب بازمی گردد.
مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه و کتاب توسعه علمی جامعه را به همراه داشته و اقتدار فرهنگی به شمارمی رود.
وی یاد آورشد: اهمیت کتاب و کتابخوانی در قرآن کریم با سوگندهایی که به قلم خورده شده مشهود است که این امر حاکی از ارزش آن است.
احمدی افزود: کتاب آثار مثبتی دارد و می تواند جامعه را به سوی آگاهی هرچه بیشتر برساند بنابراین اگر این مهم مدنظر قرار گیرد شاهد ارتقای معرفت در جامعه خواهیم بود.
وی گفت: یکی از پیش شرط های دستیابی به این مهم آن است که کتاب مانند سایر ارزاق عمومی در سبد کالای خانواده قرارگیرد.
وی ادامه داد: درصورت تحقق این مهم شاهد آن هستیم که کتاب در سبک زندگی وارد می شود همانطور که با گرانی ارزاق بنابرزیست طبیعی در سبد خانواده همچنان قرار دارد.
نهمین نمایشگاه کتاب البرز از امروز یکشنبه به مدت پنج روز در باغ گل های پارک شهید چمران کرج گشایش یافت.

برچسب ها: کاغذ ، ناشران ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار