رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با استقبال از انجام طرح مطالعاتی مشترک با هدف کاهش سقط جنین در دام کوچک، گفت: تمرکز موسسه رازی انجام تحقیقاتی است که نتایج آن باید در سفره های مردم دیده شود.
کد خبر: ۶۹۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 16 December 2018

دکتر علی اسحاقی در نشست مشترک با مدیرکل دامپزشکی استان قزوین که در موسسه رازی برگزار شد، گفت: یکی از رسالت های موسسه رازی، انجام تحقیقات دامپزشکی است و از طرح های تحقیقاتی با رویکرد کاربردی استقبال می کند.
وی با بیان اینکه مباحث متعددی در زمینه تحقیقاتی دامپزشکی وجود دارد که بخشی از آنها را همکاران ما در موسسه رازی پیگیری و دنبال می کنند، افزود: مهم ترین موضوع در تحقیقات دامپزشکی دنبال کردن مباحثی است که نتیجه آن در سفره های مردم دیده شود به همین علت رویکرد اصلی ما به عنوان متولی تحقیقات دامپزشکی کشور، تمرکز بر این دسته از تحقیقات است.
اسحاقی، شکل گیری شورای تحقیقات در موسسه رازی را تلاشی برای دستیابی به این مهم برشمرد و یادآور شد: در این شورا تنها به طرح های تحقیقاتی کاربردی بودجه تعلق می گیرد که نشان می دهد تمام تلاش ما پرهیز از هزینه کرد در موضوعات فاقد خروجی مشخص و کاربردی است.

*** اختصاص بودجه به طرح های تحقیقاتی کاربردی
رئیس موسسه رازی همچنین از اختصاص بودجه به طرح های تحقیقاتی پیشنهادی از سوی سازمان دامپزشکی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه موسسه رازی متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است، شایسته است انجام پژوهش های این بخش به موسسه سپرده شود. ضمن اینکه تامین اعتبار طرح ها را نیز خودمان به عهده می گیریم.
دکتر اسحاقی، در ادامه با تاکید بر اینکه تمرکز این مجموعه بر انجام تحقیقاتی است که نتیجه آن در سفره های مردم دیده شود، از اجرای طرح مطالعاتی مشترک با اداره کل دامپزشکی استان قزوین در زمینه جلوگیری و کاهش سقط جنین در دام کوچک (بز و گوسفند) استقبال کرد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال 1303 تا کنون در منطقه حصارک کرج فعالیت می کند.

برچسب ها: تحقیقات ، موسسه رازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار