کد خبر: ۶۹۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 16 December 2018
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت هر کیلو شیر در کشور 2 هزار تومان است اما کارخانه بنیاد استان هر کیلویی شیر را دو هزار و 300 عرضه می‌کند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی ارشدی در نشست ظهر امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به تعطیلی مرغداری‌ها در سطح استان گفت: از مجموع 150 مرغداری تنها از ظرفیت 50 درصد مرغداری‌ها استفاده می‌شود که باید بیان شود علت تعطیلی مرغداری‌ها چیست؟

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: می‌گویند حدود 80 درصد نانوایی دچار تخلف شده‌اند در حالی که 100 درصدنانوایی‌ها تخلف دارند، در 5 سال اخیر مالیات، حامل‌های انرژی، دستمزد کارگر همه و همه افزایش داشت اما قیمت نان افزایشی نداشته که باید واقعیت‌ها دیده شود.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی میوه شب عید گفت: در گذشته دولت یارانه‌هایی برای خرید تضمینی میوه و ذخیره‌سازی میوه شب عید پرداخت می‌کرد اما امسال یارانه‌ای پرداخت نکرده و میوه‌هایی که با قیمت 2 هزار و 200 تا 4 هزار تومان خریداری شده باید به فروش برود، با این شرایط یلدا به کام ایرانیان تلخ شده، نوروز هم تلخ خواهد شد.

این مسؤول بخش خصوصی عنوان کرد: در تمام کشور کارخانجات شیر کیلویی 2 هزار تومان می‌فروشند اما متاسفانه کارخانه بنیاد منطقه توت نده شهرستان دنا هرکیلو شیر را دو هزار و 300 تومان عرضه می‌کند و وقتی گرانفروشی تذکر داده می‌شود می‌گویند کیفیت شیر ما بهتر است.

ارشدی بیان کرد: یکی از واحدهای استاندار و به روز تهیه لبنیات استان با اعتراض به شیر این کارخانه گفته که کیفیت شیر بنیاد بالا نیست، شیری که از استان فارس خریداری می‌کنند 4 درصد چربی دارد اما شیر شرکت بنیاد 3 درصد چربی دارد.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته 44 پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و پرونده کارخانه شیر بنیاد در تعزیرات حکومتی است و نمی‌دانم چرا به آن رسیدگی نمی‌شود.

وی به تخلف مرغداری‌ها هم اشاره کرد و گفت: تخلف واحدهای فروش مرغ زیاد است بیش از 100 تا 150 گرم از مرغ‌های بسته بندی شده را آب تشکیل می‌دهد که به این موضوع باید رسیدگی شود. / فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار