نماینده جنبش اسلامی نیجریه:
نماینده جنبش اسلامی نیجریه گفت: جنایت های مستکبران عالم علیه شیعیان نیجریه همچنان ادامه دارد و این مساله به گوش جهانیان رسیده است.
کد خبر: ۶۹۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 21 December 2018

به گزارش تابناک قم، شیخ شعیب محمد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: دولت نیجریه به همراه مستکبران جهان توطئه های بسیاری را علیه شیعیان و رهبرانشان در این کشور به کار می گیرد و جنایت های زیادی را علیه این گروه انجام می دهد.

وی افزود: ارتش نیجریه در سال 94 با حمله به شیعیان و دستگیری شیخ زکزاکی جنایت بزرگی را علیه مردم مرتکب شد، در حالی که بر اساس قانون اساسی این کشور، هیچ مجوز قانونی برای انجام این کار نداشت.

وی ادامه داد: بر طبق قانون اساسی نیجریه، انتخاب دین در این کشور آزاد است و هر کس می تواند به عقاید دینی خود عمل کند، قانون اساسی نیجریه به همه گروه های سیاسی و غیرسیاسی اجازه فعالیت های غیرمسلحانه را می دهد.

شعیب محمد گفت: جنبش اسلامی نیجریه نیز یک گروه غیرمسلحانه است که بر اساس قانون اساسی فعالیت می کند و جنبشی اجتماعی و اسلامی است، اما برخلاف قانون اساسی با آن این چنین برخورد خشن صورت گرفت و با وجود رای دادگاه علیه ارتش و آزادی شیخ زکزاکی، دولت نیجریه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی افزود: علاوه بر این که دولت نیجریه به رای دادگاه در این زمینه عمل نکرده است، حتی حملات خود در این زمینه را نیز ادامه می دهد و بیش از 50 بار به مناسبت های مختلف به شیعیان حمله و هزاران تن را دستگیر کرده است.

وی با اشاره به این که جنایت های دولت علیه شیعیان نیجریه باعث شده است تا وهابی ها نیز علیه آنان اقدام کنند، ادامه داد: در مراسم اربعین نیز حمله ای به شیعیان در نیجریه صورت گرفت که در آن 50 تن به شهادت رسیدند، البته این اقدام ها باعث آگاهی مردم جهان نسبت به جنایت هایی که در نیجریه علیه شیعیان می شود، شده است.

در روز 21 آذرماه سال 94 ارتش نیجریه با حمله به شیعیان زاریا تعداد زیادی از آنها را مجروح کرد و چندین عضو ارشد جنبش اسلامی این کشور را به شهادت رساند و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را دستگیر کرد.

در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، شماری از طلبه های اهل کشور نیجریه حضور داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار