مدیرکل استاندارد کرمانشاه، از جمع آوری تعداد زیادی کالا‌های غیراستاندارد از نمایشگاه ویژه شب یلدا که شب گذشته در بوستان شاهد به پایان رسید، خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 23 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : کارشناسان اداره استاندارد استان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالا‌های غیراستاندارد و فاقد کیفیت، از ابتدای برگزاری این نمایشگاه به صورت تمام وقت کالا‌های عرضه شده در غرفه‌های نمایشگاه را مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت : در این بازرسی‌ها یک هزار و ۶۶۸ قوطی رب گوجه فرنگی با نام تجارتی گونل (استان خراسان رضوی) به علت ابطال شدن پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۸۴ بسته دستمال کاغذی به علت نداشتن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد جمع آوری شدند.

نیازی خاطرنشان کرد: جمع اوری ۸۹ حلب ۱۲ کیلوگرمی پنیر فاقد مشخصات (در مجموع ۱۰۶۸ کیلوگرم)، ۲۰ قوطی ۱.۵ کیلوگرمی روغن کره با نام تجاری احمد و ۱۵ قوطی روغن زیتون به علت نداشتن علامت استاندارد از دیگر اقدام‌های صورت گرفته بود.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالا با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید به کار گرفته و از هرگونه سهل انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند در غیر این صورت برابر قوانین با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از کالا‌های باکیفیت تولید داخل حق هر شهروند ایرانی است و امنیت و سلامت شهروندان همواره از اولویت‌های سازمان ملی استاندارد بوده است.

نیازی در پایان گفت: کارشناسان اداره استاندارد، کیفیت کالا‌های عرضه شده در فروشگاه‌ها و اصناف استان را رصد کرده و چنانچه کالا‌های موجود در واحد‌های عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، اقدام‌های حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها به عمل خواهد آمد .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار