مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به مشکلات اعتباری برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان، گفت: اگر روند اصلاح سیستم گرمایشی مدارس به همین صورت پیش برود، چندین سال طول می‌کشد که این فرایند به اتمام برسد.
کد خبر: ۶۹۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 23 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمد دلاوریان اظهار کرد: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس دولتی هر سال اعتباراتی به استان داده می‌شود ولی این اعتبارات کم است و کفاف نیاز موجود را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: با اعتبارات سالانه این بخش نمی‌توان در بازه زمانی مناسب نسبت به اصلاح سیستم گرمایشی مدارس اقدام کرد و این فرایند به کندی پیش می‌رود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال سال گذشته با اعتبار تخصیص یافته تنها توانستیم سیستم گرمایشی   33 مدرسه دولتی را استانداردسازی کنیم این در حالی است که هزار و 310 مدرسه دولتی در استان وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: به جز مدارس دولتی،  هزار و 410 مدرسه غیر دولتی نیز در استان فعال است که سیستم گرمایشی بسیاری از آنها استاندارد نیست.

دلاوریان ابراز کرد: اگر قرار باشد سیستم گرمایشی 30 مدرسه در هر سال اصلاح شود چندین سال طول می‌کشد که این فرایند به اتمام برسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز خاطر نشان کرد: به دلیل قدیمی و فرسوده بودن برخی از مدارس استان، استانداردسازی سیستم گرمایشی آنها بسیار هزینه و زمانبر است.

وی افزود: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اعتبارات دولتی کافی نیست و از خیران و گروه‌های مردم نهاد تقاضا می‌شود در این حوزه ورود کنند تا از وقوع حوادث غم انگیز پیشگیری شود.

دلاوریان اظهار کرد: سال گذشته اعتبار تخصیص یافته برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس 200 میلیون تومان بود که به هیچ وجه کافی نیست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس روستایی استان گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ روستایی در استان وجود ندارد که برای گرمایش از نفت استفاده کند و در دور افتاده‌ترین مدارس نیز در نهایت از کپسول گاز استفاده می‌شود.

دلاوریان ابراز کرد: البته اغلب مدارس روستایی در نقاط دور افتاده استان دانش‌آموز ندارد و به دلیل خالی از سکنه شدن روستا چند مدرسه تجمیع شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: البته نمی‌توان گفت وضعیت سیستم گرمایشی مدارس روستایی استان مطلوب است و بدون شک ایراداتی دارد ولی لااقل در این مدارس از بخاری‌های نفتی و قدیمی استفاده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار